ABD’de yapılan araştırmada çıkan sonuç, ülkenin zengin bir seçkinler grubu tarafından yönetildiğini, oy kullanan gerisinin yönetimde hiçbir etkisi olmadığını ispatladı. Sonuç? Zenginler: 1- (10-100-1000 de diyebiliriz) Geriye Kalanlar: Hep 0.
ABD, demokrasinin ‘d’sine uğramayan, beton gibi çelik gibi oligarşi yönetimiymiş yani. ‘Dekor Devlet’ diyorduk zaten biz de.
Kapitalizmin neoliberalizmle kontrolden çıkması, Kovid-19 salgınından sonra küresel bir heyelana dönüştü; 100 yılda bile edilemeyecek geliri, 1 yılda edinen zenginler oluştu. Uluslararası kurumların raporlarından takiple köşemizde bu aşırılığa dikkat çeken konular ele alırken tarihçi yazar Eric Daniel Buesing’in makalesi çıktı karşımıza.