1 milyon TL'nin altında kalmadı! Asgari ücretli için "giriş seviyesi" bile ulaşılmaz oldu
Otomatik vitesli araçlar konforlu bir sürüş imkânı tanısa da fiyatlar 1 milyon TL’den başlıyor. Bu da vatandaşın alım gücünü aşarken, konforun artık bir lüks olduğu gerçeğini gözler önüne seriyor.
Yoğun şehir trafiği, sürücüleri otomatik vitesli araçlara yönlendiriyor. Vites değiştirme zahmeti ortadan kalkıyor, sürüş konforu artıyor. Ancak bu konfor, vatandaşın bütçesi için giderek ulaşılmaz hale geliyor.
EN UCUZ OTOMATİK VİTESLİ ARAÇLARIN FİYATI 1 MİLYON TL'Yİ AŞIYOR

Otomatik vitesli araçların fiyatları 1 milyon 198 bin TL’den başlıyor ve üst segmentte 3,4 milyon TL’ye kadar çıkıyor. Enflasyon ve yüksek döviz kuru, fiyatların sürekli yükselmesine neden oluyor. Vatandaşlar artık bu araçları “konforlu seçenek” olarak değil, lüks ve ulaşılmaz bir yatırım olarak değerlendiriyor.
EKONOMİK MODELLER ARTIK ULAŞILMAZ

Hyundai i10 1 milyon 198 bin TL, KIA Picanto 1 milyon 245 bin TL ile giriş segmenti için en uygun seçenekler. Ancak asgari ücretle geçinen bir aile için bu fiyatlar bile ulaşılması zor bir rakam. Dacia Sandero Stepway Expression 1 milyon 420 bin TL, Suzuki Swift 1 milyon 525 bin TL ve Renault Clio 1 milyon 536 bin TL gibi araçlar da şehir içi kullanımda rahatlık sağlasa da, vatandaşın alım gücünü aşıyor.
ORTA SEGMENT VE HİBRİT ARAÇLAR LÜKS SINIFA YAKLAŞIYOR

Honda Jazz Hibrit 1 milyon 695 bin TL, BYD Dolphin 1 milyon 699 bin TL, Toyota Corolla 1 milyon 750 bin TL gibi modeller artık orta sınıf araç olmaktan çıkmış durumda. Fiyatlar, aile bütçesini zorluyor ve kredi kullanımını zorunlu kılıyor.
ÜST SEGMENT ARAÇLAR YALNIZCA ZENGİNLERE HİTAP EDİYOR

Volkswagen Polo 2 milyon 130 bin TL, Audi A3 3 milyon 63 bin 320 TL ve BMW 120 3 milyon 413 bin 900 TL gibi araçlar şehir sürüşünü konforlu hale getiriyor, ancak toplumun büyük çoğunluğu için tamamen erişilemez durumda.
Vatandaş, artan fiyatlar karşısında otomatik vitesli araçları lüks bir seçenek olarak görmeye başladı. Konforlu sürüş artık küçük bir kesimin hakkı haline gelirken, toplumun geniş kesimi toplu taşıma ve eski model araçlarla idare etmek zorunda kalıyor. Şehirdeki trafikte konforlu bir sürüş hayali, ekonomik gerçeklerle çarpışıyor.