Yapay zekaya kibar davranmanın faturası ağır

Yapay zekâ sohbet botları günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelirken, kullanıcıların “lütfen” ve “teşekkür ederim” gibi kibar ifadelerle mesaj yazmasının teknoloji şirketlerine maliyeti ağır oluyor.

Yapay zekaya kibar davranmanın faturası ağır

OpenAI CEO’su Sam Altman, bu nazik ama gereksiz mesajların sistemde fazladan işlem yarattığını ve bu durumun on milyonlarca dolarlık ekstra elektrik faturasına neden olduğunu açıkladı.

Altman’a göre, küçük gibi görünen bu ifadeler büyük ölçekte ciddi kaynak tüketimine yol açıyor. ChatGPT gibi büyük dil modellerinin her bir mesajı işleyebilmesi için yüksek işlem gücü gerekiyor. Bu da her mesajın ölçülebilir bir enerji tüketimi anlamına geldiğini ortaya koyuyor.

Şubat ayında yapılan bir anket, kullanıcıların %70’inin yapay zekâ ile konuşurken kibar bir dil kullanmaya özen gösterdiğini ortaya koymuştu. Katılımcıların %12’si ise nazik hitapları, “ileride olabilecek bir robot isyanına karşı tedbir” olarak değerlendirdiğini belirtmişti.

Uzmanlar, bu tür küçük mesajların bile sistem genelinde büyük işlem yükü yarattığını ve enerji maliyetlerini artırarak çevresel etkiyi büyüttüğünü vurguluyor.