Tabelası var ödeneği yok! Ankara-Çorum hızlı treni yine rötarda

CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız, 2023 yılında bitirileceği söylenen ancak şimdi de "2029 yılında bitecek" diye konuşulan Çorum-Ankara Hızlı Tren Projesi’nde yaşanan gecikmelere ve ihale sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Tabelası var ödeneği yok! Ankara-Çorum hızlı treni yine rötarda

CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız, Çorum-Ankara Hızlı Tren Projesi ile ilgili olarak “Bu proje 2023 yılında bitirilecekti. Şimdi 2029 tarihi konuşuluyor. Bugünkü tabloya bakarsak, 5 yıl değil 20 yılda bile bitmeyebilir” dedi.

TBMM’deki makamında Yeni Ankara muhabirine açıklamalar yapan Çorum Milletvekili Tahtasız, "Bu proje neden bitmez?" sorusuna karşılık şunları söyledi:

“2023’TE BİTECEKTİ, ŞİMDİ 2029’U KONUŞUYORUZ”

Çorum halkına yıllardır bu proje için söz veriliyor. AKP hükümeti her Çorum ziyaretinde, Cumhurbaşkanı ve bakanlar aracılığıyla hızlı tren vaadini yineledi. Bize, bu trene 2023 yılında bineceğimiz söylenmişti. O döneme dair bir anekdotu da paylaşmak isterim: Genel Başkanımız Sayın Özgür Özel, o zaman Grup Başkanvekiliydi. Kendisiyle konuyu görüştüğümüzde, dönemin AKP İl Başkanı (Şu anda İller Bankası Yönetim Kurulu Üyesi olan Ahmet Sami Ceylan) ve MHP’de il başkanlığı ile belediye başkanlığı yapmış olan Ercan Daşdan’ın da bu projeye dair ‘2023’te hızlı tren gelecek’ şeklinde net ifadeleri olmuştu. Fakat bu sözlerin hiçbirinin arkasında durulmadı. Üstelik bu arkadaşımız daha sonra AK Parti İl Başkanı oldu.

“5 YIL DEĞİL 20 YILDA BİLE BİTMEYEBİLİR”

Biz süreci yakından takip ediyoruz. Son dönemde yapılan ihale, 21/B maddesi kapsamında ‘adrese teslim’ şeklinde gerçekleştirilmiş ve yaklaşık 75 katrilyonluk (eski parayla) bir bedelle bizim ‘beşli çete’ olarak nitelendirdiğimiz firmaya verilmiştir. Oysa bu proje ikmal yapılmadan, fiyat artışı talep edilmeden beş yılda tamamlanabilir. Komisyona da bunu açıkça ifade ettim: Eğer siz bu projeyi beş yıl içinde bitirirseniz, noter huzurunda özür dilemeye hazırım. Daha önceki projelerde olduğu gibi burada da firmalara fazladan ödemeler yapılacağı çok açık. Dileğimiz elbette projenin zamanında tamamlanması. Fakat bugünkü tabloya bakarsak, 5 yıl değil 20 yılda bile bitmeyebilir. Çünkü sahada sadece tabela var, ancak ödenek yok. Barajlarda, sulama projelerinde ve havalimanı gibi daha önce rafa kaldırılmış pek çok projede de aynı durum geçerli.

Ankara, Türkiye ve dünya gündemini Yeni Ankara'dan takip etmek artık WhatsApp'ta da mümkün. Haberlerimizin doğrudan telefonunuza gelmesi için tıklayın.

“EN AZ HIZLI TREN KADAR ÖNEMLİ DİĞER PROJE: YÜK TRENİ”

Biz hızlı tren projesini sadece Çorum için değil, bölge ve Karadeniz adına da takip ediyoruz. Bu proje Delice-Çorum hattıyla sınırlı kalmamalı; Merzifon, Samsun ve ileride Trabzon-Hopa’ya kadar uzanmalı. Çorum’un ihracat kapasitesine de dikkat çekmek istiyorum. Bugün ihracatta Türkiye’de 10. sıradayız. Birçok büyük ili geride bırakmış durumdayız. Ürettiğimiz ürünü 10 bin dolara mal ederken, aynı miktarda nakliye ücreti ödüyoruz. Bu nedenle en az hızlı tren kadar önemsediğimiz bir diğer proje de yük trenidir.

1940’larda planlanan, ancak rafa kaldırılan Samsun Limanı ile Mersin Limanı’nı, hatta önceki Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu’nun önerdiği şekilde Trabzon Limanı’nı da içine alacak olan, İstanbul Boğazı’ndaki trafiği rahatlatacak ve ürünlerin hızlıca Akdeniz’e ulaşmasını sağlayacak Aksaray üzerinden geçecek yük treni hattı, bizim için son derece önemlidir. Bu projenin yatırım programına alınacağı söylendi; ancak şu an beklemedeyiz.