Ortadoğulular Eğitim Kurumlarından Türkiye'de bir ilk! Yeni Ankara duyuruyor...
Ortadoğulular Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turan Yıldırım, “Türkiye'de daha önce matematikte hiç uygulanmamış bir modeli ‘Kur sistemi’ dediğimiz sistem uygulayacağız.” diyerek müjdeyi verdi.
Ortadoğulular Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turan Yıldırım, eğitim sisteminin sorunlarını yeniankara.com.tr’ye anlattı.
40 şubesi ile eğitim kökenli bir işletme olan Ortadoğulular Eğitim Kurumları, Ankara’da başarılarıyla adından söz ettirmeye devam ediyor. Yeni Ankara ve Ankara Ulus İmtiyaz Sahibi Ali Çetin, Danışman Dilek Ünlü ile Reklam ve Tanıtım Uzmanı Aysun Karakaya, Ortadoğulular Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turan Yıldırım’a nezaket ziyaretinde bulundu.
Yıldırım, Yeni Ankara ekibine Ortadoğulular Eğitim Kurumları hakkında bilgi verip gelecekteki projelerini şu şekilde anlattı:

"HER YIL 15 BİNDEN FAZLA ÖĞRENCİ YETİŞTİRDİK"
Ortadoğu Eğitim Kurumları, hikâyesine 2002 yılında Kurucumuz ve Yönetim Kurulu Başkanımız Ümit Canik tarafından Kızılay Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan binamızda temel lise ve kurs olarak başladı. Bugün yaklaşık 2 bin civarında çalışanıyla, Türkiye genelinde 15 farklı ilde ve Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti'nde şubeleri olan, her yıl 15 binden fazla öğrenci yetiştiren ve 40 şubesiyle Türkiye sıralamasında önemli bir yere sahip olup, markasından söz ettiren bir kurum olma yolunda hedefimize hızla ilerliyoruz.
2021-2022 yıllarında "En İyi Eğitim Kurumları Ödülü"nü alan, ortalama iki yılda bir Türkiye birincisi çıkartan Yargıtay, Danıştay, Meclis ve üst düzey bürokratların çocuklarının tercih ettiği ve birçok kamu kurumuyla protokolü olan okul ve kurs olarak hizmet vermektedir.
Ortadoğu Eğitim Kurumlarının bazı şubeleri ilk, orta ve lise; bazı şubeleri de sadece lise seviyesinde eğitimi verirken, diğer şubelerinde ise 5. sınıftan başlayıp mezun öğrencileri içeren sınav hazırlıkları yapılan kurslardan oluşmaktadır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çizgisinden sapmadan hiçbir kurum, kuruluş ve derneğe üye olmadan, iki öğretmenin kurduğu bir yapıyız.
YENİ HEDEFLERİ YENİ ANKARA İLE PAYLAŞTI
Turan Yıldırım, yakın zamandaki hedeflerini ise şu şekilde anlattı: “Başta İstanbul olmak üzere Türkiye genelinde toplam 200 şube, büyük illerimizde içinde anaokulu, ilk, orta ve lisenin bir arada olduğu kampüsler açmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda Nitelikli Eğitim Dergisi (NEDER) çatısı altında “Neder
YouTube” kanalı “Neder Nitelikli Eğitim Derneği"ni kurduk, burada faaliyetlerimiz devam ettirmekteyiz.”
TÜRKİYE'DE İLK: ORTADOĞULULAR MATEMATİK KURSU AÇIYORUZ
Büyümeye ve gelişmeye devam eden Ortadoğulular Eğitim Kurumu, sektördeki açığı doldurmak adına 2025-2026 eğitim ve öğretim yılında "Ortadoğulular Matematik Kursu" açıp franchising, sistemine alıp eğitim vermeyi hedefliyoruz diyen Turan Yıldırım, Ortadoğulular Matematik Kursunun içeriğini şu şekilde anlattı:
“Gençlerde özellikle pandemiden sonra aşırı şekilde dikkat dağınıklığı başladı. Matematiğin en temel unsuru odaklanmaktır. Dikkat dağınıklığını tedavi edecek en iyi yöntem, bize göre matematik ve kitap okumaktır. Bizler de buradan yola çıkıp sadece matematik kursu açarak, Türkiye'de daha önce hiç uygulanmamış bir modeli ‘Kur Sistemi’ dediğimiz sistem uygulayacağız. Hedefimiz, nasıl yabancı dil kurslarında 1.2.3. kur diye kurlar varsa aynı sistemi matematik üzerinde uygulayıp en temelden öğrencilerimize matematiği öğretmek olacaktır. Çocuk, kuruma geldiğinde matematik seviyesini ölçecek bir sınava tabi tutulur. Aldığı neticeye göre hangi kurda başlaması gerektiği belirlenir. Kur atlama sınavlarıyla başarılı olma durumunda bir üst kura geçer. Ana ilke kayıt dışı kazancı resmi hale getirip devletimize katkı sunmak, velilerin fahiş fiyatlardaki özel ders ücretlerini ödememelerini sağlamak."
"15-20 SENE SONRA ÖĞRENCİ YETİŞTİRECEK ÖĞRETMEN BULUNMAYACAK"
Yeni Ankara'nın eğitime yönelik sorularını da yanıtlayan Yıldırım şunları söyledi:
“25 yıllık iktidar neyi kötü yaptı? derseniz “eğitimde sınıfta kaldı” derim. Şu anda içinde bulunduğumuz eğitim sisteminde çok eksiklikler mevcut. Bunun en önemlisi ise öğretmen eksiği. İstediğiniz kadar teknolojik sistemlerle donatın kurumlarınızı, çocuklarınızla karşı karşıya getirdiğiniz öğretmenin maalesef itibarı ülkemizde azaldı. Öğretmenler odasında 'yok başöğretmen, yok uzman öğretmen, yok sözleşmeli, kadrolu öğretmen' diye ayırılan öğretmenlerin sosyal hakları azaldı. Eskiden öğretmen sınıfa girdiğinde, 'ilerde ne olmak istiyorsun?' sorusuna sınıfın birçoğu, “Öğretmen olmak istiyorum” derdi. Şimdi ise neredeyse hiçbir çocuk öğretmen olmak istemiyor. Bu ne demek? Yani 15-20 sene sonra öğrenci yetiştirecek öğretmen bulamayacak bu ülke.
Devletin önce öğretmenin meslek itibarını geri getirmesi gerekir. En önemlisi ise “Eğitim Planlama Teşkilatı” kurulması, özel ve devlet kurumunda kaç öğretmene ihtiyacı varsa üniversitelere ihtiyaç kadar kontenjan açtırıp öğretmenlerini sistemli bir şekilde yerleştirmesi lazım.”
"A'DAN Z'YE DENETLENİYORUZ"
Özel kurs ve okulların, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ne sıklıkla ve nasıl denetlendiği konusunda da bilgi veren Turan Yıldırım, şunları ifade etti:
“Bizler ne kadar özel kurumlar da olsak Milli Eğitim Bakanlığına bağlıyız. Devlet okullarında uygulanan müfredatın birebir uygulayıcısıyız. Bakanlığın, devletin, öğrencilerine vermiş olduğu kaynakları da bizler öğrencilerimize veriyoruz. Tabii ki bizler de A'dan Z'ye denetleniyoruz. Bakanlık takvimine göre normal şartlarda yılda minimum iki kez gelip denetliyorlar. Bazen ekstra durumlarda devlet okulları kadar sıkı bir denetimden geçiyoruz. Bizler bundan da son derece memnumuz. Denetimlerin daha sık olması, hata veya eksikliklerin hemen düzeltilmesi gerekmekte. Çünkü özel eğitim kurumları işletme körlüğü yaşıyor. Bunu yaşamamak için bu şarttır, denetimler kesinlikle şarttır.”