AŞTİ’de bitmeyen kriz! Firmalardan sonra yolcular da isyanda

Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali (AŞTİ), son günlerde yolcuların yaşadığı olumsuz deneyimlerle gündeme geliyor.

AŞTİ’de bitmeyen kriz! Firmalardan sonra yolcular da isyanda

Geçtiğimiz günlerde, Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde (AŞTİ) otobüs firmaları, dijital bilet satış platformlarının tekelleşmesine ve yüksek komisyon oranlarına karşı yaptıkları eylemle gündeme gelmişti.

Ankara AŞTİ Otobüsçüler ve Acentalar Derneği öncülüğünde düzenlenen protestoda sektör temsilcileri, “Hem firmalar hem de yolcular mağdur oluyor” mesajı vermişti.

Firmalar, dijital bilet satış sitelerinin yüksek komisyonlarla çalıştığını, bunun da hem işletmelerin kârını azalttığını hem de bilet fiyatlarının artmasına yol açtığını vurguladı. Tekelleşmenin küçük firmaları piyasadan sildiğini ifade eden temsilciler, ilgili kurumları adım atmaya çağırmıştı.

Öte yandan şehirlerarası yolculuklar için AŞTİ'yi kullanan yolcular da AŞTİ ve otobüs firmalarıyla ilgili ilgili şikayetlerini sık sık dile getiriyor. Şikayetvar platformuna yansıyan yüzlerce mesajda vatandaşlar, bilet iptallerinde kesilen yüksek ücretlerden, yanlış yönlendirmelerden ve müşteri hizmetlerindeki yetersizlikten yakınıyor.

“ENGELLİ YOLCUYA SAYGISIZLIK VE KİRLİ OTOBÜS”

Afyonkarahisar’a gitmek için bilet alan bir yolcu, hem bilet satış görevlisinin hem de otobüs personelinin saygısız davrandığını, ayrıca engelli bir hastaya uygunsuz tavırlar sergilendiğini öne sürdü. Yolcu, otobüsün kirli ve kötü kokulu olduğunu, verilen sefer saatinin de yanlış bilgilendirme nedeniyle mağduriyet yarattığını dile getirdi.

“DİLENCİLER VE SATICILAR OTOBÜSLERE GİRİYOR”

Başka bir yolcu ise, otobüslere yolcu harici kişilerin girdiğini belirterek, “Dilenciler ve seyyar satıcılar ısrarla mal satmaya çalışıyor. Yolcuların rahatsız edilmemesi gerekir, otobüslere sadece yolcu ve görevliler alınmalı” sözleriyle tepkisini dile getirdi.

“SAATLERCE SÜREN RÖTAR VE YANLIŞ BİLGİ”

Bandırma seferinde 3 saate yakın gecikme yaşadığını belirten bir yolcu, farklı personelden farklı bilgiler aldığını ve bu süreçte mağdur olduğunu aktardı. Benzer şekilde Çorum seferine katılan bir başka yolcu da 1,5 saatlik gecikmenin hiçbir açıklama yapılmadan yaşandığını, personelin kaba davrandığını söyledi.

“MESCİTTE GÜVENLİK GÖREVLİLERİNİN RAHATSIZ EDİCİ TAVRI”

AŞTİ mescidini kullanan bir vatandaş ise güvenlik görevlilerinin sert üslupla insanları dışarı çıkardığını öne sürerek, “Namaz vakti beklerken ya da namazdan sonra otobüs saatini beklerken sürekli uyarılıyoruz. ‘Burası yatma yeri değil’ denilerek rahatsız ediliyoruz” ifadelerini kullandı.

“BAGAJ KAYBOLDU, UÇUŞUMU KAÇIRDIM”

En dikkat çekici şikâyetlerden biri ise bir yolcunun bagajının kaybolması oldu. AŞTİ'den havaalanına hareket eden EGO otobüsüne bagajını teslim eden yolcu, valizinin başka birine verilmesi nedeniyle havaalanındaki uçuşunu kaçırdığını belirtti. Yolcu, bu nedenle yaklaşık 50 bin TL maddi zarar yaşadığını ve hiçbir şekilde çözüm sunulmadığını ifade etti.

“AŞTİ’DE ÖNLEM ALINMALI”

Yolcuların aktardığı bu şikayetler, hijyen, güvenlik, rötar yönetimi ve müşteri hizmetleri alanında ciddi sorunlar bulunduğunu ortaya koyuyor. Vatandaşlar, AŞTİ yönetiminin bu şikâyetleri dikkate alarak gerekli önlemleri almasını talep ediyor.