Ankara’nın ulaşım haritası yenileniyor! ABB'den nefes aldıran 9 proje
Başkentte son 15 ayda biri bulvar olmak üzere toplam dokuz yeni ulaşım projesi tamamlandı. Köprülü kavşaklar ve alternatif yollar, kent genelinde trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefliyor.
Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), başkent trafiğini rahatlatmak amacıyla son 15 ayda biri bulvar olmak üzere toplam dokuz önemli ulaşım projesini hayata geçirdi. Kuzeyden güneye, doğudan batıya kentin dört bir yanında yürütülen çalışmalar sayesinde Ankara'nın trafik yükü önemli ölçüde hafifledi.
15 AYDA 8 KÖPRÜLÜ KAVŞAK VE 6 KM’LİK BULVAR

31 Mart 2024 yerel seçimlerinden bu yana geçen sürede ABB, 8 adet alt-üst geçit ve köprülü kavşak ile birlikte Konya Yolu’na alternatif 6 kilometrelik yeni bir bulvarı hizmete açtı. Her yıl yaklaşık 200 bin yeni aracın trafiğe katıldığı Ankara’da, bu projeler hem sürücülere konfor sağladı hem de ulaşım süresini azalttı.
BÖLGE BÖLGE TAMAMLANAN PROJELER:
-
Kıbrısköy Köprüsü: 2 gidiş-2 geliş, 65 metre uzunluk, 12,5 metre genişlik. Yayalara ve araçlara güvenli geçiş imkânı sağlandı.
-
Yakacık Köprüsü: 65 metre uzunluk, 11,5 metre genişlik. İvedik-Yakacık Yolu’ndaki yoğunluk azaldı.
-
Eryaman Vadi Viyadüğü: 150 metrelik yeni viyadük, Göksu-Eryaman trafiğine rahatlama getirdi.
-
Eryaman Köprülü Kavşağı: 800 metrelik yeni güzergâh, Eryaman’dan merkeze tek ulaşımı çeşitlendirdi.
-
Bağdat Caddesi Alt Geçidi: 600 metre uzunluğundaki geçit, OSTİM ve Yıldız Sanayi trafiğini rahatlattı.
-
Dodurga Köprülü Kavşağı: Alacaatlı, Yaşamkent ve Türkkonut bölgelerine alternatif bağlantı sağladı.
-
Pursaklar Köprülü Kavşağı: 700 metrelik geçit, ilçeye giriş-çıkış alternatifini artırdı.
-
ASELSAN Köprülü Kavşağı: 750 metre uzunluğundaki kavşakla ASELSAN ve GİMAT bağlantısı kolaylaştı.
-
Konya Yolu Alternatif Bulvarı: Gölbaşı-Hacılar’dan başlayıp İncek Bulvarı’na kadar uzanan 6 kilometrelik bulvar, Niğde, Adana ve Pozantı yönünden gelen araçlar için merkez trafiğine girmeden alternatif rota oluşturdu.
ERYAMAN TRAFİĞİNDE GÖZLE GÖRÜLÜR RAHATLAMA

Eryaman-Göksu bölgesinde tamamlanan köprülü kavşak, İstanbul Yolu üzerindeki trafik yükünü hafifletti. Yeni bağlantı ile bölgeye ulaşım hem hızlandı hem de yoğun saatlerdeki trafik sıkışıklığı azaltıldı.
5 YENİ KAVŞAK PROJESİ YOLDA
ABB, 2019’dan bu yana 32 alt-üst geçit ve köprülü kavşağı tamamladı. Şu an Susuz FSM Bulvarı geçiş köprüsü, Gimat Alt Geçidi genişletmesi, Alacaatlı Alt Geçidi, Fatih Köprüsü Birleştirmesi ve Yenikent Girişi Köprülü Kavşağı projeleri ise yapım aşamasında.
ALTERNATİF BULVAR AĞI GENİŞLİYOR

ABB, bugüne kadar toplam 18 kilometre uzunluğunda 4 yeni alternatif bulvarı kente kazandırdı:
-
Etimesgut Halk Ekmek–Sabancı Bulvarı bağlantısı (4 km)
-
Hacettepe Kavşağı–Ankara Bulvarı bağlantısı (3 km)
-
İstasyon Caddesi Alternatif Bulvarı (5 km)
-
İncek Bulvarı–Niğde-Adana Otoyolu bağlantısı (6 km)
YAPIMI DEVAM EDEN EN UZUN BULVAR: 19 KM
Yapımı süren 19 kilometrelik İvedik Hurdacılar Sanayi–Esenboğa Bağlantı Bulvarı, Yenimahalle, Keçiören ve Pursaklar’ı birbirine bağlayarak şehir içi trafiğe girmeden doğrudan erişim imkânı sağlayacak.
ANKARA TRAFİĞİ NEDEN YOĞUNLAŞTI?
ABB, Ankara'daki trafik sorunlarının 7 temel nedene dayandığını belirtiyor:
-
6 Şubat depremleri sonrası yaşanan yoğun göç
-
Kayıt dışı yaşayan 720 bin kişilik nüfus
-
Son 2 yılda trafiğe kayıtlı 400 bin yeni araç
-
Her 2,1 kişiye bir motorlu taşıt düşmesi
-
Yoğun İstanbul plakalı kiralık araç trafiği
-
Geçmişte yapılan plansız ve yüksek katlı yapılaşmalar
-
Yeni arterler için boş koridor kalmaması