Ankara’daki selin nedeni ne? İnşaat Mühendisi açıkladı!

İnşaat Mühendisi Eren Türkoğlu, Ankara’daki altyapı sorununun nedenini ve çözüm önerilerini Yeni Ankara’ya açıkladı. Türkoğlu, “32 günde tamamlanan imalatların temel mantığı hatalıdır. Gerekli çalışmalar yapılarak toprakarme üst geçit tasarımının uygulanması tercih edilmelidir” dedi.

Ankara’daki selin nedeni ne? İnşaat Mühendisi açıkladı!

Başkentte yağmurlu günlerde baş gösteren altyapı sorununun nedenlerini ve çözüm yollarını Yeni Ankara’ya açıklayan İnşaat Mühendisi Eren Türkoğlu, şehirdeki altyapı sorunun nedenini önceki yönetimle ilgili olduğunu belirterek “Ekseriyetle Melih Gökçek döneminde yapılan imalatlarda hesaplamalar doğru yapılmamıştır. Altyapı hesapları yetersiz kalmakta, Ankara’daki yağışlar öngörülmemektedir. Oysa mühendislik, öngörüleri ileri fizik ve ileri matematik ile kanıtlamak ve bunları sahaya doğru bir sistemle yansıtmaktır” dedi.

“32 GÜNDE TAMAMLANAN İMALATLARIN TEMEL MANTIĞI HATALIDIR”

İnşaat Mühendisi Türkoğlu kısa sürede yapılan altyapı hizmetlerinin hatalı olduğunu vurgulayarak, “32 günde tamamlanan bu imalatların temel mantığı hatalıdır. Genellikle iksa mantığıyla yapılan bu tür yapılar için üretim–denetim yaklaşımı yanlıştır. Dayanma yapısı niteliğinde oldukları için, en azından betonun 14 günlük yaşında ulaştığı mukavemet değerinin beklenmesi gerekir. Ayrıca bu tür imalatların altyapı ile birlikte yapım süresi en az 5 ay sürmelidir” ifadesini kullandı.

ALTYAPI SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERİSİ

Türkoğlu başkentteki altyapı sorununa şu sözlerle çözüm önerisinde bulundu:

“Bunun yerine, gerekli çalışmalar yapılarak toprakarme üst geçit tasarımının uygulanması tercih edilmelidir. Bu tasarım sel baskını riskini minimize edecektir. Bu tür yapıların mühendislik hizmetlerinin liyakat esasına göre yürütülmesi şarttır.”

Ankara, Türkiye ve dünya gündemini Yeni Ankara'dan takip etmek artık WhatsApp'ta da mümkün. Haberlerimizin doğrudan telefonunuza gelmesi için tıklayın.

"MANSUR YAVAŞ YAPTI"

İnşaat Mühendisi Eren Türkoğlu, Mansur Yavaş yönetiminde altyapı sorununa bazı bölgelerde çözüm bulunduğunun altını çizerek, “Örnek vermek gerekirse; Mansur Yavaş döneminde Mavi Göl–Kayaş kavşaklarına yapılan toprakarme üst geçit uygulaması örnek gösterilebilir. Burada altyapı sorunu bulunmamakta, mevcut kanal kotları yeterli gelmekte ve sel riski oluşmamaktadır. Sonuç olarak; alt geçit yerine üst geçit tercih edilmelidir” sözlerini kaydetti.