Ankara'da vatandaş şikayet etti, EGO harekete geçti
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, sosyal medya platformu üzerinden yapılan vatandaş şikâyetlerine verdiği hızlı ve detaylı yanıtlarla dikkat çekti. Kurum, kimi sürücüler hakkında idari soruşturma başlatırken, bazı hatlarda da düzenleme yapılacağını açıkladı.
Ankara’da toplu ulaşımda yaşanan aksaklıklar, son günlerde vatandaşlar tarafından sosyal medyada sıkça gündeme taşınıyor. EGO Genel Müdürlüğü ise bu paylaşımlara sessiz kalmayarak, vatandaşların ulaşım, sefer yoğunluğu ve duraklardaki düzensizliklere ilişkin şikâyetleri üzerine EGO, hem soruşturma hem de planlama süreçlerine ilişkin bilgi paylaştı.
NİZAMİ DURAK ŞİKAYETİNE SORUŞTURMA

Bir vatandaşın EGO'nun paylaşımına, "Önce durağa nasıl yanaşılır? Akan trafik nasıl engellenmez? Bunları öğretirseniz bizim de moralimiz yerine gelir." yorumunu yapması üzerine EGO, hemen harekete geçti.
EGO Genel Müdürlüğü, inceleme sonucunda, 31.10.2025 tarihinde 277 numaralı hatta servis yapan 06 CVJ 323 plakalı (22-286 kodlu) araç sürücüsü hakkında idari soruşturma işlem süreci başlatılacağını bildirirken ayrıca, Ayvalı Caddesi'nden hizmet veren 277, 278 ve 279 numaralı güzergâhlarda görevli tüm sürücü personelin, duraklara nizami yanaşma ve vatandaş mağduriyetine sebebiyet vermeme konusunda uyarıldığını belirtti.
YOLCU ALMAMA ŞİKAYETİ ÜZERİNE EGO'DAN KÖRÜKLÜ OTOBÜS HAMLESİ

Bir diğer şikayet konusu ise, "Otobüs bugün de almıyor gün bilmem kaç." serzenişiydi. EGO bu yoruma da somut bir çözümle yanıt verdi:
"03.11.2025 günü durakta yolcu almadığı tespit edilen 06 DAF 554 plakalı (22-280 kodlu) araç sürücüsü hakkında idari soruşturma işlemi başlatıldı. Ayrıca, yaşanan mağduriyetin önüne geçmek amacıyla, 256 numaralı hattın saat 06.39'daki servisi, yolcu taşıma kapasitesi daha fazla olan körüklü araç olarak güncellendi. Bu uygulama 04.11.2025 tarihinden itibaren başlayacak."
KAPASİTE VE GÜZERGAH TALEPLERİNE NET YANITLAR

Vatandaşların güzergah ve sefer sayıları konusundaki diğer taleplerine de EGO Genel Müdürlüğü açıklık getirdi.
"417'yi geri getirin ya da 419'u AKM'den geçirin" talebine karşılık EGO, Keçiören Aktepe hareket noktasından kalkan metro ring hatları (405-1, 415-1, 418-1, 412, 414, 416) ile AKM'deki M4 metrosuna ücretsiz aktarma imkanı olduğunu belirterek, bu nedenle ek bir güzergah planlanmayacağını ifade etti.
Sabah yoğunluğundan dolayı sefer sayısının artırılması talebine karşılık ise EGO, tüm hatların güzergâhlarının rutin olarak denetime tabi tutulduğunu ve Kuruluş imkanları ölçüsünde saatli tarife ve araç planlamalarında zamanla gerekli düzenlemelerin yapılacağını bildirdi.
GPS VERİLERİYLE YANIT: “OTOBÜS PLANLANAN SAATTE DURAKTAN HAREKET ETTİ”

Bir vatandaşın “EGO Cepte uygulamasında 2 dakika gösterdikten sonra otobüs durak dışında bekliyor.” şikâyetine ise EGO, yapılan GPS kontrollerinde otobüsün durakta yolcuları alarak planlanan saatte (07.30) çıkış yaptığını tespit ettiklerini kaydetti.