Ankara'da toplu taşıma hizmet kalitesi tartışılıyor! EGO'ya şikayetler peş peşe geldi

Vatandaşlardan gelen şikayetler, toplu taşımada sefer düzeni ve sürücü davranışlarına yönelik beklentileri yeniden gündeme taşıdı. EGO, sefer aksamaları ve sürücü davranışına yönelik tartışmalara ilişkin açıklama yaptı.

Ankara'da toplu taşıma hizmet kalitesi tartışılıyor! EGO'ya şikayetler peş peşe geldi

Ankara’da toplu taşıma hizmetlerine yönelik vatandaş şikayetleri EGO Genel Müdürlüğünün resmi X hesabında gündem oldu. Aynı gün içinde gelen iki farklı bildirim, hem aksayan seferleri hem de bir sürücünün yolcuya yönelik üslubunu tartışmaya açtı.

SAATİNDE GELMEYEN OTOBÜSLER VATANDAŞIN TEPKİSİNİ TOPLADI

Bir vatandaş, 06 BS 9440 plakalı otobüsün 40467 numaralı durakta 07.57’de durmadığını belirterek gecikmeden şikayetçi oldu. Bununla birlikte, 267-2 hattının 08.02’de gelmesi gerekirken hiç gelmediğini, bu nedenle dolmuşa binmek zorunda kaldığını ifade etti.

EGO Genel Müdürlüğü, şikayete verdiği yanıtta 18 Kasım 2025 tarihinde Gen. Dr. Tevfik Sağlam Caddesi’nde süren altyapı çalışmaları nedeniyle yoğun trafik oluştuğunu, bu sebeple 267-2 hattında aksama yaşandığını açıkladı. Kurum, olağan dışı durumlarda hızlı müdahale ettiklerini de belirtti.

“SOFÖR HEM HIZLI KULLANDI HEM DE ALAYCI KONUŞTU”

Bir başka vatandaşın aktardığı olay ise daha ciddi tepkilere neden oldu. Şikayetçi kişi, 17 Kasım 2025 saat 18.50’de 343 numaralı hat üzerinde seyreden 06 DY 1165 plakalı otobüste yaşananları detaylarıyla anlattı.

İddiaya göre otobüs şoförü aracı o kadar hızlı kullanıyordu ki, şikayetçi yolcu oturduğu koltuktan düşme tehlikesi yaşadı. Vatandaş uyarıda bulununca, şoförün dikiz aynasından bakıp “Geleyim de tutayım mı abla?” şeklinde alaycı ve uygunsuz bir ifade kullandığı belirtildi. Yolcunun bu üsluba tepki göstermesi üzerine şoförün “Rahatsızsan ara 153’e şikayet et” diyerek saygısız tavrını sürdürdüğü aktarıldı. EGO, bu şikayete verdiği yanıtta aracın kamera kayıtlarının incelendiğini ve sürücü hakkında idari soruşturma başlatıldığını açıkladı.

TOPLU TAŞIMADA HİZMET KALİTESİ TARTIŞILIYOR

Peş peşe gündeme gelen bu iki olay, başkentte toplu taşımada hem sefer düzeni hem de personel davranışları konusundaki memnuniyetsizliği bir kez daha gündeme getirdi. Vatandaşlar, 153’e yapılan şikayetlerin sonuçsuz kaldığını düşünürken, EGO yönetimi kamera incelemeleri ve idari süreçlerle şikayetleri değerlendirdiklerini vurguluyor.