Ankara'da toplu taşıma çileye döndü!
Ankara’da toplu taşıma kullanıcıları, EGO Genel Müdürlüğünün sosyal medya hesaplarında yaşadıkları ulaşım sorunlarını dile getirmeye devam ediyor.
Ankara'da toplu taşıma çileye döndü. Özellikle son yıllarda artan nüfus ve trafik oranı, Ankaralıların günlük hayatını zorlaştırdı. Şikayetlerini sık sık farklı platformlardan kurumlara duyurmaya çalışan vatandaşların en sık kullandığı yöntemlerden biri ise sosyal medya yorumları oldu. Özellikle EGO Genel Müdürlüğünün sosyal medya hesabına her gün farklı konularda şikayetler yağıyor. Son bir hafta içerisinde pek çok vatandaş, EGO'nun X hesabına yaptıkları yorumlarla, yetersiz hat, sorumsuzluk ve kalabalıktan şikayet etti.
Özellikle X hesabı üzerinden yapılan paylaşımlar, vatandaşların sabah yoğun saatlerde yaşadığı sıkıntıları gözler önüne seriyor.
OTOBÜSLER DURAKTA DURMUYOR
Bir vatandaş, “275 hat, 06BE2057 plakalı araç 20231 numaralı araç durakta durmadı. Dün de aynı sorun yaşandı. Mavi Masa ve EGO şikayetlere cevap vermiyor. Başka nereye şikayet edelim?” ifadelerini kullanarak sıkıntısını dile getirdi.
SERVİS VE HAT YETERSİZLİĞİ
Başka bir paylaşımda, “İş başlangıç saatlerinde 7:06 ve 7:50’de hatları başlatmak nedir? şeklinde isyan ederek yetersiz hat sayısından yakınırken, bir başka vatandaş, Etimesgut ve Eryaman’dan havalimanına servis lazım. Eğer yoksa otobüs hattı geçmeli. Etimesgut büyüdü, ihtiyaç artıyor” ifadeleriyle rahatsızlığını dile getirdi. Vatandaşlar, özellikle yoğun nüfuslu ilçelerde toplu taşıma hatlarının yetersizliğine dikkat çekiyor.
KALABALIK VE YETERSİZ SEFERLER
Haymana yönüne yapılan eleştiriler de dikkat çekiyor: “158 Haymana hattının sefer sayısı çok az. İnsanlar tıkış tıkış, 20 kişilik minibüslerde mi yolculuk yapacak? EGO otobüslerini azaltarak kim para kazanıyor anlamıyoruz” sözleriyle yaşanan mağduriyet ortaya kondu.
Vatandaşlar, EGO’nun şikayetlere yanıt vermesine rağmen çözüm üretilmediğini belirtiyor. EGO Genel Müdürlüğünün hesabına yapılan her yorum anında cevaplanırken hiçbir uygulamanın yapılmaması vatandaşların tepkisine neden oluyor. Bunun yanı sıra Ankara halkının Mavi Masa ya da 153 çağı hattı üzerinden de yeterli bilgi ve geri dönüş alamaması, X üzerinden yapılan yorumların zeminini hazırlıyor. Uzun süredir süren sorunlar, Ankara’nın toplu taşıma sisteminde ciddi bir ihtiyacın karşılanmadığını ortaya koyuyor.