Ankara raylı sistemlerinin tarihi! 2001'de inşaatı başlayan M3 Batıkent - OSB (Törekent) hattı

Ankara'da Batıkent ile OSB-Törekent arasında hizmet veren M3 Metro Hattı, 15 kilometreyi aşkın uzunluğu ve 11 istasyonuyla günlük on binlerce yolcuya hızlı ve konforlu ulaşım imkânı sunuyor. İşte M3 metro hattı ile ilgili tüm detaylı bilgiler…

Ankara raylı sistemlerinin tarihi! 2001'de inşaatı başlayan M3 Batıkent - OSB (Törekent) hattı

Ankara’da ulaşımı kolaylaştıran M3 (Batıkent – OSB-Törekent) Metro Hattı, kentin toplu taşıma sistemine önemli katkılar sunmaya devam ediyor. Toplam uzunluğu 15,36 kilometre olan ve 11 istasyondan oluşan hat, Batıkent’ten başlayarak OSB-Törekent’e kadar uzanıyor. Güzergâh üzerindeki sanayi bölgeleri, konut alanları ve sosyal yaşam merkezleri arasında bağlantı kuran hat, her gün binlerce Ankaralı tarafından tercih ediliyor.

M3’ÜN İNŞAATI 2001 YILINDA BAŞLADI

M3 hattının inşaat çalışmalarına 19 Şubat 2001 tarihinde başlandı. İlk etapta Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen çalışmalar, 2011 yılına kadar sürdü. Ancak projenin tamamlanamaması üzerine, 25 Nisan 2011’de yapılan bir protokolle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına devredildi. Ardından 12 Aralık 2011 tarihinde ihaleye çıkılan proje için 9 Şubat 2012’de yüklenici firma ile sözleşme imzalandı. İnşaat, planlanan süreden önce tamamlanarak 12 Şubat 2014 tarihinde EGO Genel Müdürlüğü tarafından işletmeye alındı.

Hat, işletme açısından M1 (Kızılay – Batıkent) Metro Hattı’nın bir uzantısı niteliğinde. 2018 yılında yapılan düzenlemeyle M1 ve M3 hatları entegre şekilde çalışmaya başladı. Bu entegrasyon, 2019 yılında M2 (Kızılay – Koru) Hattı’nın da sisteme dahil edilmesiyle genişletildi. Böylece OSB-Törekent’ten Koru’ya kadar kesintisiz metro yolculuğu mümkün hale geldi.

Teknolojik altyapısıyla dikkat çeken M3 hattında Çin menşeli CSR Zhuzhou firması tarafından üretilen modern metro vagonları kullanılıyor. Toplamda 342 adet vagonluk bir filo ile hizmet veren hat, konforlu, hızlı ve çevreci bir ulaşım alternatifi sunuyor. Hat boyunca viyadük, zemin üstü ve yer altı geçişler bulunuyor.

HAT ÖNEMLİ LOKASYONLARDAN GEÇİYOR

Batıkent, İstanbul Yolu, Eryaman ve Harikalar Diyarı gibi önemli bölgelerden geçen hat, aynı zamanda OSB gibi iş merkezlerine de doğrudan bağlantı sağlıyor. Bu özelliğiyle hem iş hem de sosyal yaşam için kritik bir ulaşım hattı olma niteliği taşıyor.

Günümüzde M3 hattı, Ankara metrosunun en yoğun kullanılan güzergâhlarından biri. Kentin batısından merkezine ve güney aksına kadar uzanan ulaşım ağı, şehir içi trafiğin yükünü azaltırken, vatandaşlara zaman kazandırıyor. Ulaşım planlamasında örnek gösterilen bu hat, gelecekte yapılacak kapasite artırımı ve yeni bağlantı projeleriyle daha da gelişmeye açık.