ABB Meclis üyesi Doğan'dan Ankara trafiğine radikal çözüm çağrısı!
YRP Ankara ABB Meclis Üyesi Şirin Doğan, başkent trafiğindeki tıkanıklığın temel nedenini madde madde açıkladı.
Son dönemde Ankara'nın artan trafik yoğunluğu, yerel siyasetin ve kamuoyunun ana gündem maddesi olmaya devam ediyor. Süregelen bu tartışmalara katılan Yeniden Refah Partisi (YRP) Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) Meclis Üyesi Şirin Doğan, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı analizle, sorunun basit bir "yol sorunu" olmadığını, aksine "yapısal bir kent sorunu" olduğunu öne sürdü.
"ANKARA'NIN ÜZERİNDEKİ YAPISAL YÜK"
Şirin Doğan, Ankara trafiğini körükleyen temel etkenleri sayısal verilerle ortaya koyarak, sorunun merkezi hizmet yoğunluğundan ve artan nüfus baskısından kaynaklandığını belirtti. Doğan’ın paylaştığı bilgilere göre, son üç yılda Ankara'daki araç sayısı 591 bin artarak toplam 2.9 milyonu aşmış durumda. Bu artışla Ankara, Türkiye'de bin kişiye düşen araç sayısının en yüksek olduğu şehir unvanını taşıyor. Ayrıca Doğan'ın değindiği bir başka nokta ise Ankara'nın başkent olması sebebiyle en büyük devlet hastaneleri, üniversiteler, bakanlıklar ve tüm kamu kurumlarının merkezde yığılması, günlük sirkülasyonu kat be kat artırıyor.
![]()
Deprem, mülteci, memur ve öğrenci hareketliliğinin etkisiyle Ankara, son yılların en büyük iç göç baskısını yaşadı. Bu yoğunluğun kentin taşıma kapasitesini aştığı belirtiliyor. Doğan, bu tablonun yeni bir yol veya kavşak yapımıyla çözülemeyeceğini, zira sorunun yolun kapasitesinden değil, kentin taşıdığı ağır yükten kaynaklandığını ifade etti.
"KENT VİZYONUNUN YENİDEN KURULMASI" ÇAĞRISI YAPTI
YRP Meclis üyesi, Ankara trafiğinin ancak vizyoner ve yapısal bir planlama ile çözülebileceğini savunarak dört ana çözüm önerisini sıraladı. Doğan'ın çözüm ajandasında başkentteki bakanlıklar ve büyük kamu kurumlarının yükünün, kentin farklı akslarına paylaştırılması, metro, Ankaray ve diğer toplu taşıma ağlarına yapılan yatırımların acilen artırılması ve ticari- sosyal hayatın merkezde yığılmasını önleyecek şekilde yeni gelişim aksları oluşturmak yer alıyor. Ayrıca uzun vadeli bir nüfus ve imar planlamasıyla kontrolsüz kentleşmenin önüne geçmekte bir başka çözüm başlığı olarak ifade edildi.
#Ankara trafiği bir “yol sorunu” değil; ekonomik daralma, göç baskısı ve merkezî hizmet yoğunluğunun oluşturduğu yapısal bir kent sorunudur.
— Şirin Doğan (@sirin_sirine06) November 28, 2025
🔹 Son 3 yılda Ankara’da araç sayısı 591 bin arttı.
🔹 Toplam araç 2.9 milyonu geçti.
🔹 Türkiye’de bin kişiye düşen araç sayısı en yüksek… pic.twitter.com/jawTqlf0un