Reklam değil "Siyasi Fonlama" mı? Ankara bu iddiayı konuşuyor!
TBMM'de Gelecek Partisi'nin de dahil olduğu Yeni Yol Grubu, kamu kurumları ve devlet bankalarının medyaya verdiği reklamları Meclis gündemine taşıdı. Grup, kamu kaynaklarının dağıtılırken "iktidara yakın-muhalif" ayrımı yapılıp yapılmadığının araştırılmasını talep etti.
Gelecek Partisi'nin de dahil olduğu Yeni Yol Grubu, kamu kaynaklarının medya kuruluşlarına aktarımı konusunda şeffaflık talep eden bir adım attı. Grup Başkanlığı tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığı'na sunulan dilekçede, kamu kurumları, devlet bankaları ve kamu sermayeli şirketlerin reklam ve ilan bütçelerinin incelenmesi için "Meclis Araştırması" açılması istendi.
"KRİTERLER ŞEFFAF DEĞİL" İDDİASI

3 Aralık 2025 tarihli önergede, dijital, görsel ve yazılı basına verilen ilanlarda kullanılan ölçütlerin belirsizliğine dikkat çekildi. Kamu kaynaklarının kullanımında eşitlik ve hakkaniyet ilkelerinin gözetilmesi gerektiği vurgulanarak, mevcut dağıtım sürecinde hangi kriterlerin esas alındığının ortaya çıkarılması hedeflendi.
"SİYASİ AYRIMCILIK" ENDİŞESİ
Araştırma talebinin en dikkat çekici noktası ise "siyasi ayrımcılık" şüphesi oldu. Yeni Yol Grubu, kamu reklamlarının dağıtımında objektif kriterler yerine "iktidara yakınlık veya muhaliflik" gibi sübjektif ayrımların yapılıp yapılmadığının tespit edilmesini istedi. Önergede, bu durumun basın ve ifade özgürlüğünü doğrudan etkilediği, milletin doğru ve tarafsız haber alma hakkını zedelediği savunuldu.
HUKUKA AYKIRILIKLARIN TESPİTİ İSTENİYOR

TBMM iç tüzüğünün ilgili maddelerine dayandırılan talepte, kamu kaynaklarının kullanımında varsa hukuka aykırılıkların belirlenmesi ve bu durumun giderilmesine yönelik tedbirlerin alınması gerektiği belirtildi. Gelecek Partisi, basının finansal bağımsızlığının demokrasinin işleyişi açısından hayati önem taşıdığını vurguluyor.