Erdoğan'dan ekonomiye dair çarpıcı açıklamalar: "Bir yılda yaptığımız ihracatı bir haftada yapıyoruz!"
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye İhracatçılar Meclisi 33. Genel Kurulu ve ödül töreninde gündeme dair açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan TİM 33. Genel Kurulu ve ödül töreninde gündeme dair açıklamalarda bulunuyor. İhracatçıların her zaman yanlarında olduğunu vurgulayan Erdoğan, "Bundan sonra da yanlarında olmaya devam edeceğim" dedi.
"BİR YILDA YAPTIĞIMIZ İHRACATI ARTIK BİR HAFTADA YAPIYORUZ"
İhracat hamlesinde Türkiye'nin geldiği noktaya değinen Erdoğan, savunma ve havacılık sanayisindeki ekonomik gelişmelere değindi. İhracatta önemli bir ivme kazanıldığını ifade eden Cumhurbaşkanı şu ifadeleri kullandı:
"Türkiye'nin başarı grafiği ortada, ihracattaki başarımız artık milli motivasyon yanağı oldu. Savunma ve havacılık ihracatı 5 ayda yüzde 29,5 artışla 3 milyar 863 milyon Dolar olarak gerçekleşti. Yıllık 248 milyon dolar savunma ihracatında aylık 992 milyon dolar ihracat yapan seviyeye geldik. 1 yılda yaptığımız ihracatı artık bir haftada yapıyoruz"
"İHRACATIMIZI UZAKLARA YAYACAĞIZ"
Ekonomide hedefin dış ticaret fazlası veren bir ülke olmak olduğunu ifade eden Erdoğan, "İhracatımızı uzaklara yayacağız" dedi. Bu doğrultuda, 300 milyon lira olan reeskont kredilerinin yıllık limitini 4,5 milyar liraya yükseltildiğini hatırlattı. "İlave 500 milyon lirayla bu rakamı 5 milyar liraya çıkarıyoruz" diyen Erdoğan, "Daha fazla ili ihracatta pay sahibi yapmak istiyoruz" ifadelerini kullandı.