Kadın girişimciler e-ticaretle sınırları aşıyor

Evlerinden küçük ölçekli girişimler başlatan kadınlar, e-ticaret sayesinde hem Türkiye’nin dört bir yanına hem de yurt dışındaki müşterilere ürünlerini ulaştırma fırsatı buluyor.

Kadın girişimciler e-ticaretle sınırları aşıyor

Kadın girişimcilerin e-ticarete yönelimi destek ve teşviklerle hız kazanırken, tüketicilerin de kadınlardan alışveriş yapma konusunda bilinçlendiği gözleniyor.

Türkiye Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER) Başkanı Esra Bezircioğlu, yaptığı açıklamada, evden başlayan küçük ölçekli girişimlerin kadınların ekonomik yaşama katılımı için önemli bir fırsat sunduğunu söyledi. Bezircioğlu, “Kadınların evde hayata geçirdiği girişimler, mikro düzeyde başlayıp makro ölçekte ülke ekonomisine katkı sağlayan bir alan yaratıyor” dedi.

Evden üretim yapan kadınların sadece aile bütçelerine destek olmakla kalmadığını belirten Bezircioğlu, aynı zamanda yerelde istihdam yarattıklarını, özellikle kırsal ve yarı kentsel bölgelerde kadınların ekonomik görünürlüğünü artırdıklarını ifade etti. Bezircioğlu, bu girişimlerin tedarik zincirindeki farklı aktörleri de harekete geçirerek ekonomiye canlılık kazandırdığını vurguladı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, son bir buçuk yılda 71 firma “Kadın Girişimci Belgesi” alarak ihracatta kadınların rekabet gücünü artırmaya yönelik programlardan yararlandı.

Kadın girişimcilere finansman sağlamak amacıyla hayata geçirilen “İhracatta Kadını Destekleme Paketi” kapsamında bugüne kadar 3 firma Eximbank kredisi kullanırken, 10 firma da İGE kefalet desteğine başvurdu.

İlk etapta 4 bankayla sınırlı olan kefalet desteği zamanla 8 bankaya genişletildi. Ayrıca TİM ile Akbank işbirliğinde yürütülen “İhracatta Sınırları Aş” programına, Türkiye’nin farklı bölgelerinden binden fazla kadın girişimci katılım gösterdi.