MEB’den mevsimlik işçi çocuklarına eğitimde eşitlik adımı

Milli Eğitim Bakanlığı, mevsimlik tarım işçisi ve göçer ailelerin çocuklarının eğitime kesintisiz erişimi için telafi ve gelişim kurslarını başlattı.

MEB’den mevsimlik işçi çocuklarına eğitimde eşitlik adımı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), mevsimlik tarım işçileri ile göçer ve yarı göçer ailelerin çocuklarının eğitimden kopmaması için yeni bir adım attı. Bakanlık, bu öğrencilerin öğrenme kayıplarını telafi etmek ve eğitimde sürekliliği sağlamak amacıyla akademik telafi ve gelişim güçlendirme kurslarını hayata geçirdi. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre kurslar; okul öncesi, ilkokul ve ortaokul düzeyindeki çocuklara yönelik olarak tasarlandı ve öğretmenler tarafından yüz yüze eğitim yöntemiyle yürütülecek.

EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ İÇİN YENİ MODEL

MEB’in Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü iş birliğiyle geliştirilen “Mevsimlik Tarım İşçisi Aile Çocukları İçin Destek Programı” kapsamında hazırlanan modüller, çocukların eğitim süreçlerini kesintisiz sürdürmesini hedefliyor. İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri, kurs planlamasında çocukların yaş grubu, göç dönemi, sınıf düzeyi ve ikamet durumunu dikkate alacak. Böylece her öğrenciye, bulunduğu koşullara uygun bir eğitim modeli sunulacak.


72 KURS MODÜLÜ ERİŞİME AÇILDI

Bakanlık, bu kapsamda hazırladığı 72 farklı kurs modülünü “e-yaygin.meb.gov.tr” adresi üzerinden erişime açtı. Modüller, hem temel derslerde öğrenme kayıplarını telafi etmeyi hem de öğrencilerin sosyal gelişimlerini desteklemeyi amaçlıyor. Uygulama sayesinde mevsimlik tarım işçisi, göçer ve yarı göçer ailelerin çocukları, eğitimde fırsat eşitliğinden yararlanarak akranlarıyla aynı düzeyde öğrenim görme şansına sahip olacak.


KESİNTİSİZ EĞİTİM HEDEFLENİYOR

Milli Eğitim Bakanlığı, yeni uygulamayla sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda çocukların sosyal ve duygusal gelişimini de desteklemeyi amaçlıyor. Böylece, göç ve mevsimlik işçilik nedeniyle eğitime ara vermek zorunda kalan binlerce çocuğun kesintisiz, nitelikli ve sürdürülebilir eğitim sürecine dahil edilmesi hedefleniyor.