Erol Özvar’dan yükseköğretimde reform mesajı
YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, öğrencilerin teorik bilginin yanında beceri ve yetkinliklerle donatılacağını açıkladı. Özvar, üniversitelerin artık öğrencileri yalnızca sınav sonuçlarıyla değil, proje ve araştırma performanslarıyla değerlendireceğini duyurdu.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, yükseköğretimde önceliklerinin öğrencileri yalnızca teorik bilgiyle değil, aynı zamanda beceri ve yetkinliklerle donatmak olduğunu açıkladı. Özvar, bu yaklaşımın, öğrencilerin mesleki hayatlarına ve bilimsel çalışmalara daha donanımlı bir şekilde başlamalarını sağlamak amacıyla hayata geçirileceğini belirtti.
Başkan Özvar, ders programlarının sadeleştirileceğini ve AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) uygulamalarının yeniden gözden geçirileceğini ifade ederek, uygulama ve araştırma temelli öğrenme modellerinin güçlendirileceğini kaydetti. Bu sayede öğrencilerin yalnızca teorik bilgiyle sınırlı kalmayacağını, aynı zamanda proje geliştirme, yaratıcı düşünme ve üretkenliklerini sergileme fırsatı bulacağını vurguladı.

Özvar, paylaşımında ayrıca bu reformların yükseköğretim süresinin daha verimli kullanılmasını sağlayacağını ve mezunların uluslararası standartlara daha uyumlu, donanımlı ve üretken bireyler olarak yetişmelerine katkı sunacağını belirtti. Yol haritası kapsamında, bazı programlarda üç yılda mezuniyetin mümkün olmasını sağlayacak yapısal reformların da gündemde olduğu ifade edildi.
YÖK Başkanı, eğitimdeki bu dönüşümün Türkiye’nin küresel rekabette daha güçlü bir yükseköğretim sistemi oluşturmasına yardımcı olacağını ifade ederek, öğrencilerin yetkinliklerinin artırılmasının hem akademik hem de profesyonel başarılarını destekleyeceğini sözlerine ekledi. Özvar, ayrıca üniversitelerin, öğrencileri sadece sınav sonuçlarıyla değil, proje ve araştırma performanslarıyla değerlendirecek yeni sistemleri de uygulamaya alacaklarını belirtti.