Bakan Tekin'den Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli açıklaması
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye’de yabancı dil öğretiminde yıllardır süregelen sorunların yeni modelle aşıldığını belirterek, “Eksik kaldığımız nokta yabancı dil programlarının revize edilmesiydi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bu eksikliği giderdik” dedi.
Bakan Tekin, Kızılcahamam’da düzenlenen İngilizce Dersi Öğretim Programı Eğitici Eğitimi programında öğretmenlerle bir araya geldi. Tekin yaptığı açıklamada, iki yılı aşkın süredir hayata geçirilen eğitim reformlarında öğretmenlerin sürece aktif şekilde dahil edildiğini vurguladı. Tekin, Milli Eğitim Bakanlığı tarihinde ilk kez öğretmenlerin sürecin parçası olduğunu, yüzlerce öğretmenler odası etkinliği düzenlendiğini, gittikleri illerde öğretmenlerle birlikte süreçleri değerlendirdiklerini söyledi. Tekin, "Kronikleşmiş birçok problemi birlikte ele aldık” diye konuştu.
ANA DİL BECERİLERİ GÜÇLENMEDEN YABANCI DİL GELİŞMEZ
Bakan Tekin, bakanlığın uygulamalarına yönelik eleştirileri de değerlendirdi. Bazı kesimlerin yapılan çalışmalara önyargıyla yaklaştığını bildiren Tekin, “Ne yapılırsa yapılsın memnun olmayanlar var. TIMSS 2024 sonuçlarında OECD’de ilk üçte, Avrupa’da ise birinci olduğumuz alanlar var. Fakat hiçbir siyasetçi çıkıp ‘Öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz’ demedi. Demek ki sorun bizde değil onların bakış açısında” dedi.
“SORUN ÖĞRETMEN VEYA MATERYALDE DEĞİL, PROGRAMDA”
Türkiye’de yabancı dil eğitimine OECD ortalamasının yaklaşık iki katı zaman ayrıldığını aktaran Tekin, Zaman problemlerinin olmadığını, öğretmenlerde sorun ve materyallerde eksik olmadığını aktardı. Asıl problemin öğretim stratejisini belirleyen programda olduğunu söyledi.
Yıllarca sınavlarda öğrencilere günlük hayatta ihtiyaç duyulmayan gramer kuralları sorulduğunu belirten Tekin, bunun çocukları yabancı dil öğrenmekten soğuttuğunu belirtti.
Tekin, pilot olarak başlatılan yoğunlaştırılmış yabancı dil sınıflarında öğrencilerin önemli ilerleme kaydettiğini belirterek uygulamanın yaygınlaştırılacağını açıkladı. Hali hazırda 1021 okulda yürütülen “Çoklu Yabancı Dil Modeli” kapsamında, 5. sınıfta haftada 14 saat yabancı dil eğitimi verildiğini ayrıca ikinci bir yabancı dilin de programa dahil edildiğini söyledi.
ENGELLER ORTADAN KALKIYOR

Öğrencilerin kendi ana dillerini yeterince güçlü kullanamadığını dile getiren Tekin, “Gündelik hayatta 300-500 kelimeyle konuşan bir çocuktan, yabancı dilde 1500-2000 kelimeyle kendini ifade etmesini bekleyemeyiz” dedi. Bu nedenle geçtiğimiz yıl Türkçe ve edebiyat derslerinde geçme notunun 70’e çıkarıldığını, ölçme-değerlendirme şartlarının dört temel beceri üzerine kurulduğunu hatırlattı.
Tekin, sözlerini şu şekilde devam etti:
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile yabancı dil öğretiminde yıllardır eleştirilen noktaları giderdik. Artık öğrencilerimizin yabancı dil öğrenmesinin önündeki engelleri ortadan kaldıracak düzenlemeleri hayata geçirmiş olduk. Bundan sonra hep birlikte uygulamaları sahaya taşıyacağız.”
Bakan Tekin ayrıca yeni eğitim-öğretim yılına hazırlık genelgesinin bugün itibarıyla illere gönderileceğini de açıkladı.