Kırşehirli Eğitimciler Derneğinden 24 Kasım’da vizyoner konferans: “Ara eleman değil, aranan eleman"
Kırşehirli Eğitimciler Derneğinin düzenlediği konferansta konuşan METESEN Genel Başkanı Şahap Yılmaz, “Eğitimde hedefimiz, öğrencilere sadece bilgi aktarmak değil, aynı zamanda güçlü bir Türkiye için üretim zincirinde yer almalarını sağlamaktır. Ara eleman değil, aranan eleman yetiştirmektir” dedi.
Kırşehirli Eğitimciler Derneği, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü özel bir programla kutladı. Dernek, geleneksel yemekli etkinlik kapsamında düzenlediği “Eğitim, Mesleki Gelişim ve Öğretmenlik” konulu konferansla katılımcılara eğitimde yeni perspektifler ve deneyim paylaşımı imkânı sağladı.

Eğitimcilerin 24 Kasım Öğretmenler gününü kutlayan Kırşehirli Dernekler Federasyonu Yüksek İstişare Kurulu Başkanı ve Kırşehirli Eğitimciler Derneği Başkanı Prof. Dr. Recep Kılıç, derneğin kuruluşundan bugüne uzanan yapılanmasına ilişkin, “Derneğimiz, 2019 yılında Ankara’da kurulmuş ve Kırşehirliler Dernekler Federasyonu’na katılım sağlamıştır. Dernek bünyesinde üniversite öğretim üyeleri ve görevlileri ile Milli Eğitim Bakanlı’nda görevli öğretmenler ile yöneticiler bulunmaktadır. Türkiye’de eğitimcilerin çalışmalarına önemli katkılar sunmuş, özellikle eğitim alanında yaptığı faaliyetlerle damgasını vurmuştur. Eğitim, bireyin doğumundan itibaren yaşamı boyunca devam eden öğrenme sürecini ifade eder. Bu süreç yalnızca bilgi aktarımıyla sınırlı değildir; aynı zamanda bireyin değerlerini, becerilerini ve kişiliğini şekillendiren çok yönlü bir gelişim alanıdır.” şeklinde konuştu.
“MESLEKİ EĞİTİM, TÜRKİYE’NİN GELECEK VİZYONUNUN ANAHTARIDIR”
Mesleki eğitimin Türkiye’nin gelecek vizyonundaki kritik rolüne dikkat çeken Kılıç, “Eğitimin temel amacı, bireyi topluma uyum sağlayabilen, eleştirel düşünebilen, üretken ve sorumluluk sahibi bir insan hâline getirmektir. Mesleki eğitim, bireylerin belirli bir meslek veya işe yönelik bilgi, beceri ve yetkinlikler edinmesini amaçlayan sistemli bir öğrenme sürecidir. Günümüzde hızla değişen üretim teknolojileri, iş kolları ve sektörler göz önüne alındığında mesleki eğitim, ekonomik gelişmenin temel belirleyicilerinden biri hâline gelmiştir. Mesleki eğitim, bireyleri iş gücü ortamına hazırlarken onların istihdam edilebilirliğini artırmakta, toplumların ise nitelikli iş gücüne sahip olmasını kolaylaştırarak ekonomik rekabet gücünü yükseltmektedir. Bu nedenle ülkelerin gelişme stratejilerinde mesleki eğitime verilen önem giderek artmaktadır. Bu sürecin merkezinde ise öğretmen yer almaktadır. Öğretmen, yalnızca bilgi aktaran bir kişi değil; rehberlik eden, motive eden, öğrencinin potansiyelini açığa çıkaran ve öğrenme sürecini yöneten profesyonel bir birey olmalıdır. Mesleki eğitimde öğretmen, teorik bilgiyi pratik beceriye dönüştürme noktasında kritik bir role sahiptir ve öğrencinin iş hayatı disiplinini ve meslek etiğini kazanmasında önemli bir modeldir. Öğretmenin nitelikleri, mesleki eğitimin kalitesini doğrudan etkiler. Bu nedenle öğretmenlerin sürekli olarak mesleki gelişimlerine önem verilmeli ve güncel teknoloji ile yöntemlerle donatılmalıdır.” ifadelerini kullandı.
“BURS VE KÜLTÜR ÇALIŞMALARI ARTARAK SÜRÜYOR”

Kılıç, derneğin kurulduğu günden bu yana eğitim alanındaki yaptıkları çalışmaları şu sözlerle anlattı:
“Derneğimizin faaliyetler içerisinde Öğretmenler günü ve Ramazan ayında olmak üzere yemekli toplantıda güncel farklı konularda konferans şeklinde eğitimsel faaliyetleri de bulunmaktadır. 2019 yılında kurulan Derneğimiz, Kırşehirli Dernekler Federasyon Başkanlığı ve Gazi Üniversitesi Rektörlüğü ile birlikte kültürel faaliyetler yürütmüştür. Salgın döneminde ise Kırşehir Valiliği ve Millî Eğitim Müdürlüğü ile zoom ve youtube üzerinden etkinlikler düzenlenmiştir. Kırşehir’de Aşıkpaşa’nın ölüm yıldönümü olan 3 Kasım 2024 tarihinde Derneğimizin Koordinasyonunda Kırşehir Valiliği, Kırşehir Belediye Başkanlığı ve Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Rektörlüğü ile “Türk Dili ve Aşıkpaşa” paneli düzenlenmiş, Aşıkpaşa’nın eseri olan Garipname’ kapsamı ve tanıtılması sağlanmıştır. Eğitim alanında öğrencilerimize burs sağlamakla ilgili çalışmalarımızı tamamlamış durumdayız. Bu konuda en büyük desteği Derneğimizin Başkanvekili Nuri Cantürk hocamız sağlamış, Hocamızın hazırlamış olduğu çerçeve doğrultusunda burs dağıtımına başladık ve çoğunluğu Kırşehirli olmak üzere 70 öğrenci ile ihtiyaç sahiplerine yardım yapılmaktadır. Burs ve yardımların yürütülmesinde ise Federasyonumuz Kadın Kolları Başkanımız Sayın Nermin Hendek büyük bir fedakârlık ve özveriyle çalışmaktadır. Gelen burslar, hiçbir şekilde başka hesaplara gitmeden doğrudan ihtiyaç sahibi öğrencilerin hesaplarına aktarılmaktadır. Ancak bunun yeterli olmadığını ve mevcut ekonomik şartlar çerçevesinde, Burs Komisyonumuzun bu konuda daha fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu belirtmek istiyorum.”

Programın son bölümüne katılan Kırşehir Valisi Murat Sefa Demiryürek, “Geçen hafta Türkiye’de ilk kez, Yazma Eserler Türkiye Kurulu Başkanlığı iş birliğiyle, İstanbul dışında yazma eserler sergilendi. Ne yazık ki Aşık Paşa’ya dair birçok eser kütüphanelerde bulunamıyor; ancak Kırşehir’de şu anda 41 eseri sergiliyoruz ve bunları yalnızca sergilemekle kalmıyoruz, gelecek nesillere aktarmayı da hedefliyoruz. Liselerde 40 öğrencimizi alıyoruz ve Türkiye Yazılı Eserler Kurulu Başkanlığı tarafından verilen hizmet içi eğitimle donatılmış 11 öğretmenimiz, bu öğrencilere Aşık Paşa’yı anlatacak. Amacımız, öğrencilerin Aşık Paşa hakkında her gün 1–5, hatta 10 dakika konuşabilecek kadar bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Bu anlatımları internet sitemizde amatör duygularımızla seslendiriyoruz ve sizlerden de aynı ilgiyi bekliyoruz. Özellikle farklı illerden gelen kaymakam ve öğretmenlerimizle iş birliği yapıyoruz. Bugün üçüncü yayınımızı yaptık ve bu çalışmalarımız devam edecek. Aşık Paşa’nın sadece bir şair olmadığını, aynı zamanda bir medeniyetin ve Türkçe’nin bayraktarı olduğunu hatırlatıyor. Günümüzde, Aşık Paşa’nın kalbi hâlâ Kırşehir’de atıyor ve biz onun eserlerine sahip çıkarak genç nesillere aktarmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda 40 öğrenciye ev sahipliği yaptık ve onları Anadolu medeniyeti ve İslam kültürü ile tanıştırıyoruz. Bu çalışmalar kendi adıma bir görevdir ve eksiklikleri gidermeyi hedefliyoruz.” ifadelerine yer verdi.
“ÖĞRENCİLERE NİTELİKLİ EĞİTİM VE ÜRETİM ALANINDA ÖRNEK PROJELER SUNACAĞIZ”
Kırşehir’in sosyoekonomik ve eğitim alanındaki gelişmelerine ilişkin önemli açıklamalarda bulunan Demiryürek, şunları söyledi:
“Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızın da katkılarıyla Türkiye’nin sosyoekonomik gelişme endekslerini inceledik. Kırşehir’in farklı parametrelerdeki ortalamaları alındığında, sosyokültürel gelişmişlik sıralamasında 81 il arasında 40. sırada yer aldığını gördük. Eğitim endeksinde ise 2010’da 25. sırada iken 2020’de 18. sıraya yükseldik. Bu veriler, eğitim ve istihdam alanında yeni açılımlar sağlayabilirsek daha iyi yerlere gelebileceğimizi göstermektedir. İstihdam ayağıyla ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığıyla iş birliği yaparak, kamulaştırma ve arazi kullanım süreçlerini yürütüyoruz. Örneğin, inanç köyünde 500’e yakın ürünü tarım eğitim ve destek çalışmaları kapsamında işledik. Ayrıca, İstanbul ve Anadolu Yakası’nda eğitim ve sanayi iş birlikleri ile projelerimizi destekliyoruz. 24 Ekim’de başladığımız okul inşaatını 7 gün içinde tamamladık ve ilgili savunma ve sanayi şirketleri ile koordinasyon sağladık. Tüm bu süreçlerde amacımız, öğrencilerimize nitelikli eğitim ve üretim alanında örnek olacak projeler sunmaktır.”
“KIRŞEHİRLİLERİN BAŞARILARI BİZİM GURURUMUZ”

Kırşehirli Dernekler Federasyonu Genel Başkanı Hilmi Gökçınar, başkentte yaşayan Kırşehirlilerin örgütlenme sürecine yönelik değerlendirmelerde bulunarak, şu ifadelere yer verdi:
“Federasyonumuz, uzun yıllar süren çalışmalar sonucunda Ankara’da yaşayan Kırşehirli hemşehrilerimizi bir araya getirmiştir ve bugün 65 derneğe ulaşmıştır. Kırşehir’in yetiştirdiği değerli insan kaynaklarının Başkent Ankara’da bürokraside, iş dünyasında, eğitimde, okulda, bürokraside, yargıda ve sosyal hayatta başarılı konumlara gelmiş olması bizler için ayrıca gurur vericidir. Bunlar ifade edildikten sonra, ‘Neden bir tüzel kişilik olarak bir araya gelemiyoruz?’ sorusunun cevabını arıyoruz. Bu konuda gayretlerimizi sürdürdük. Hukuk alanındaki çalışmalarımız da hızla devam etmektedir. Önümüzdeki hafta Salı günü, Ankara’da bulunan tüm bürokratlarımızın katılımıyla Kırşehirli Bürokratlar Derneği’nin toplantısı yapılacaktır. Bu toplantıda, emekli ve görevdeki tüm bürokratlarımızı tespit ederek bu şemsiye altında birlikte hareket etmeyi planlıyoruz. Bunun dışında Kırşehirli sanayici ve iş insanlarıyla da iş birliği yapıyoruz. Bu vesileyle bir kez daha öğretmenlik mesleğine emek vermiş, bu uğurda canlarını feda eden öğretmenlerimize ve ebediyete intikal etmiş tüm eğitimcilerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Şehit olan öğretmenlerimize de baş sağlığı temenni ediyorum.”
“AKADEMİK BİLGİNİN YANINDA BECERİLERLE DONATILMIŞ NESİL”

METESEN Genel Başkanı Şahap Yılmaz, konferansın teması olan “Eğitim, Mesleki Gelişim ve Öğretmenlik” konusunu katılımcılara şu sözlerle anlattı:
“Eğitim, bireylerin davranışlarında istendik değişiklikler meydana getirme sürecidir; aynı zamanda hem bireylerin hem de toplumun geleceğini şekillendirir. Günümüzde eğitimde bilgi ve içerik önemli olsa da, artık beceri, yetenek ve deneyimlerin ön plana çıktığı bir dönem yaşıyoruz. Amacımız, akademik bilgiye sahip olmanın yanı sıra karşılıklı becerilerle donatılmış bir nesil yetiştirmektir. 21. yüzyıl sadece Türkiye için değil, tüm dünyada eğitim yüzyılıdır ve eğitimdeki hedeflerimiz de bu doğrultudadır. Eğitim süremiz, 12 yıllık zorunlu eğitimden oluşmaktadır ve üç kademede uygulanmaktadır: ilkokul, ortaokul ve lise. Milli eğitim sistemimiz kapsamında hem örgün eğitim hem de yaygın eğitim önemli bir yere sahiptir. Yaygın eğitim, özellikle halk eğitim merkezleri ve özel kurs merkezlerinde sunulan kısa süreli mesleki eğitimleri kapsar ve hayat boyu öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bununla birlikte, Türk milletinin temel amacı ve ilkeleri doğrultusunda eğitimde bilimsel ve planlı bir yaklaşımı esas alıyoruz.”
“HEDEFİMİZ ARA ELAMAN DEĞİL, ARANAN ELEMAN YETİŞTİRMEKTİR”
Yılmaz, Türkiye’deki eğitim sistemine ilişkin, “Mesleki eğitim, yalnızca bilgi aktarmak değil, beceri ve yetkinlik kazandırma sürecidir. Örneğin motor bilgisi motorcuya, kuaför bilgisi kuaföre, çocuk gelişimi bilgisi de ilgili uzmanlara yöneliktir. Anadolu kültürüyle yoğrulmuş mesleki eğitim anlayışımız, üretimi ahlak, el emeği ve ustalıkla bütünleştiren bir modeli benimsemektedir. Artık eğitim, robot teknolojisi ve yapay zekâ destekli endüstri ile birlikte hızla çağ atlamaktadır. Yapay zekâ ve otomasyon teknolojilerinin gelişmesi, eğitim sistemlerimizin de değişmesini gerektirmektedir. Eğitimde hedefimiz, öğrencilere sadece bilgi aktarmak değil, aynı zamanda onların hayata hazırlanmalarını ve güçlü bir Türkiye için üretim zincirinde yer almalarını sağlamaktır. Öğretmenlerimizin en önemli özellikleri ise öğrencilerinde saygı ve güven duygusu oluşturabilmek ve onları hayata en iyi şekilde hazırlamaktır. Hedefimiz; ara eleman değil, aranan eleman yetiştirmektir.” değerlendirmesinde bulundu.
Yılmaz, “İlkokul ve ortaöğretimde yaklaşık 750 bin derslikte eğitim ve öğretim gerçekleştirilmektedir. Okullarımızın sayısı 75 bini bulmaktadır. Bu veriler, eğitim sistemimizin kötü durumda olmadığını göstermektedir. Özellikle hayırsever vatandaşlarımızın ve devletimizin duyarlılığı sayesinde eğitimimiz büyük ilerleme kaydetmiştir. Ancak, ‘Eğitim sistemimiz dünya sıralamasında kaçıncı sırada?’ sorusu akla gelebilir; dünyada 195 ülke bulunmaktadır ve bu sıralamalarda durumu değerlendirmek önemlidir. Gelişmiş 38 ülkenin eğitim durumu incelendiğinde, 3–5 yaş arası okullaşma oranımız yüzde 1 civarındadır; bu oran, bazı gelişmiş ülkelerde yüzde 14,1’dir. Kamu kaynaklarının eğitime ayrılan payı ise yüzde 10,6’dır; bu da bazı gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında oldukça iyi bir seviyedir.” ifadelerini kullandı.

Program sonunda Kırşehir Valisi Murat Sefa Demiryürek, Kırşehirli Eğitimciler Derneği Başkanı Prof. Dr. Recep Kılıç ve Kırşehirli Dernekler Federasyonu Genel Başkanı Hilmi Gökçınar, Mesleki Eğitim Sendikası Genel Başkanı Şahap Yılmaz’a plaket takdimi yapıldı.
Konferansa; Kırşehir Valisi Murat Sefa Demiryürek, eski Antalya Valisi Ahmet Altıparmak, eski Yozgat Valisi Kadir Çakır, Milli Eğitim Vakfı Başkanı Salih Çelik, Kırşehirli Dernekler Federasyonu Genel Başkanı Hilmi Gökçınar, Kırşehirli Dernekler Federasyonu Başkan Vekili Hüseyin Ata, Kırşehirli Eğitimciler Derneği Başkanı Prof. Dr. Recep Kılıç, Mesleki ve Teknik Eğitim Sendikası (METESEN) Genel Başkanı Şahap Yılmaz, Kırşehirli Sanayici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Levent Akçakoca, Kırşehirliler Vakfı Genel Başkanı Tuncay Tekay, Kırşehirli Dernekler Federasyonu Kadın Kolları Başkanı Nermin Hendek, Türkmenistan Eğitim Müşaviri Cevdet Vural, Yeni Ankara haber portalı ve Ankara Ulus Gazetesi imtiyaz sahibi Ali Çetin, Anayasa Mahkemesi Üyesi ve Kırşehirli Dernekler Federasyonu Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Recai Akyel, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Hüseyin Atar ve Dil-Tarih Coğrafya Fakültesi Dekanı Prof. İrfan Albayrak, Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Önceki Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ramazan Bayındır Prof. Dr. Ziya Merdan ve Prof. Dr. Hilal Yücel, Kırıkkale Üniversitesi önceki Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Uzun, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Seldağ Güneş ve Prof. Dr. Sibel Küçük, TOBB Üniversitesi Matematik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Merdan, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Altay, İstanbul Aydın Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Akın Maşrap, Kırşehir İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yasin Gülşen, Av. Saliha Sasa, Etimesgut Kırşehirliler Dernek Başkanı Ercan Altıntaş, iş insanı Mustafa Düger, Kırşehirli Eğitimciler Derneği Başkan Vekili Nuri Cantürk ve Denetim Kurulu üyeleri ile davetliler katıldı.


