MSN efsanesi Instagram'da geri döndü! Spotify da devrede

Instagram, 15. yılında içerik üreticilerinin kaygılarını azaltmayı ve paylaşım sürecini esnekleştirmeyi hedefleyen bir dizi yeni özelliği duyurdu.

MSN efsanesi Instagram'da geri döndü! Spotify da devrede

Instagram, 15. yılını kutlarken uygulamaya ekleyeceği yeni özellikleri duyurdu. Şirketin başındaki Adam Mosseri’nin açıkladığı güncellemeler, özellikle içerik üreticilerinin üzerindeki baskıyı azaltmayı, deneme-yanılma yapmalarını kolaylaştırmayı ve daha güçlü düzenleme araçları sunmayı hedefliyor. Webtekno'daki habere göre, kullanıcıların üretim sürecindeki kaygılarını bildiklerini söyleyen Mosseri; Sessiz Paylaşım, Grid Yeniden Sıralama, Deneme Reels, yeni video düzenleme aracı Edits ve Notes için Spotify entegrasyonu gibi yeniliklerin bu nedenle geliştirildiğini belirtti.

INSTAGRAM'A "NE DİNLİYORUM" ÖZELLİĞİ

MSN döneminin hatırlarda yer eden “Ne Dinliyorum?” özelliğine benzeyen yeni özellikle birlikte kullanıcılar, Spotify’da çalan şarkıyı artık gerçek zamanlı olarak Instagram Notes bölümünde gösterebiliyor. Şarkı adı ve sanatçı bilgisi, DM ekranının üst kısmında profil fotoğraflarının üzerinde görünüyor. Özellik otomatik çalışsa da ilk kez kullanıcı tarafından manuel olarak etkinleştirilmesi gerekiyor.

PROFİL TASARIMINDA STRATEJİK BİR GÖRÜNÜM

Bir başka yenilik olan Grid Yeniden Sıralama sayesinde kullanıcılar, profil ızgarasındaki gönderilerin sıralamasını kendi estetik tercihlerine göre düzenleyebiliyor. Böylece hem önemli içerikler öne çıkarılabiliyor hem de profil tasarımında daha stratejik bir görünüm elde edilebiliyor.

SESSİZ PAYLAŞIM ÖZELLİĞİ BASKIYI AZALTACAK

Sessiz Paylaşım özelliği ise içerik üreticilerine gönderilerini takipçi akışına düşürmeden profillerinde yayımlama imkânı tanıyor. Böylece bir gönderiyi hemen performans baskısına maruz bırakmadan paylaşmak mümkün hâle geliyor.

Deneme Reels özelliği de tüm kullanıcılara açılmış durumda. Bu araç, Reels videolarının performansını geniş kitlelere sunmadan önce sınırlı bir kullanıcı grubuyla test etmeye yarıyor. Instagram’ın paylaştığı verilere göre, test grubundaki içerik üreticilerinin yüzde 40’ı Reels paylaşım sıklığını artırdı; yüzde 80’i ise erişimlerinin reel formatında yükseldiğini gördü.