Kara, hava, deniz ve füze sistemlerinde yerli motor devrimi
Türk savunma sanayisi, motor teknolojilerindeki ambargolara rağmen, 'tam bağımsızlık' vizyonu çerçevesinde geliştirdiği projelerle kara, hava, deniz ve füze sistemlerinde kritik yetenekleri tamamen yerli ve milli çözümlerle sağlamaya yöneldi.
Motor teknolojilerindeki strateji ve uygulamalar, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından hazırlanan Gaz Türbinli Motor Yol Haritası, Kara Araçları Güç Grubu Yol Haritası, Milli Dizel Deniz Motorları Yol Haritası ve Milli Deniz Tipi Elektrikli Tahrik Sistemleri Yol Haritası çerçevesinde ilerletiliyor.
Bu kapsamda yürütülen projeler, askeri platformlarda ihtiyaç duyulan motorların tamamen yerli ve milli kaynaklarla geliştirilmesini amaçlıyor. Atılan adımlarla, milli savunma sistemlerinin motor gibi kritik alt bileşenlerdeki yabancı bağımlılığının sona erdirilmesi hedefleniyor.

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün’ün aktardığı bilgilere göre, Türk Silahlı Kuvvetleri kara unsurlarında kullanılan VURAN ve KİRPİ araçlarına TUNA motoru başarıyla entegre edildi ve yerli motorlu araçlar envantere alındı. Tank taşıyıcı ve lojistik görevler için geliştirilen AZRA Gen-2’nin test çalışmaları planlandığı şekilde ilerliyor.
Ayrıca yeni nesil paletli araçlarda kullanılacak UTKU motoru ile ALTAY tankı için geliştirilen BATU motorunun geliştirme ve test süreçleri tamamlandı. Her iki motorun transmisyon testleri de başarıyla yürütülüyor.

Milli Muharip Uçak KAAN için ana motor TF35000 ve yardımcı güç ünitesi APU60 üzerindeki geliştirme çalışmaları planlandığı şekilde ilerliyor. Türkiye, motor teknolojilerinde sağladığı bu kapsamlı ilerlemeyle kara, hava, deniz ve füze sistemlerinde gerekli kritik kabiliyetleri artık tamamen yerli ve milli çözümlerle karşılamaya başladı.