Instagram yeni özelliğini sadece gençlere açtı

Kullanıcılar, geleneksel Instagram logosunu neon, şeffaf cam, ateş, çiçekler ve yeşil slime temalı altı farklı tasarımla değiştirebiliyor.

Instagram yeni özelliğini sadece gençlere açtı

Instagram, tarihinde ilk kez ana ekran simgesini kişiselleştirme özelliğini duyurdu ancak bu özellik sadece genç kullanıcılara sunuldu.

Kullanıcılar, geleneksel Instagram logosunu neon, şeffaf cam, ateş, çiçekler ve yeşil slime temalı altı farklı tasarımla değiştirebiliyor. Özelliğe erişim, uygulamanın ana akış ekranında en üstteki Instagram logosuna dokunarak sağlanıyor.

Bu karar, yetişkin kullanıcılar arasında büyük tepki yarattı. Kullanıcılar, ana ekranlarını kişiselleştirme hakkının sadece gençlere verilmesini eleştirerek yaş sınırlamasına karşı çıktı. Bazıları, Snapchat’in ücretli abonelikle simge değiştirme özelliğini taklit etmekle suçladı, bazıları ise durumu MySpace dönemine göndermede bulundu.

Instagram, özelliğin neden yalnızca gençlere sunulduğunu, gençlerin kişiselleştirilmiş deneyimi sevmesine bağladı. Şirket, ileri yaştaki kullanıcılara veya ücretli abonelere simge erişimini genişletme planlarının şu an için olmadığını açıkladı.