İYİ Parti Ankara Milletvekili Arslan, TBMM'ye önerge verdi! AK Parti ve MHP reddetti!
Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunulan ve öğretmen adaylarının yaşadığı mağduriyetlerin giderilmesi ile atamaların şeffaf ve adil yapılması çağrısını içeren araştırma önergesi, AK Parti ve MHP milletvekillerinin oylarıyla reddedildi.
Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunulan ve öğretmen adaylarının yaşadığı mağduriyetlerin giderilmesi ile atamaların şeffaf ve adil yapılması çağrısını içeren araştırma önergesi, AK Parti ve MHP milletvekillerinin oylarıyla reddedildi.
İYİ Parti Ankara Milletvekili Yüksel Arslan tarafından Meclis Başkanlığı'na sunulan önergenin temelinde, 2024 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonrası atamalarda yaşanan ve öğretmen adaylarını derinden etkileyen çarpıcı kontenjan düşüşleri ve buna bağlı mağduriyetler yer alıyordu.
KONTENJAN DÜŞÜŞLERİ "BÜYÜK HAYAL KIRIKLIĞI VE GÜVENSİZLİK" YARATTI
Önerge metninde, KPSS ile yapılan öğretmen atamalarında önceki yıllara göre gözlemlenen orantısız ve adaletsiz kontenjan dağılımlarına dikkat çekilerek, bu durumun öğretmen adayları arasında büyük bir hayal kırıklığı ve güvensizlik yarattığı vurgulandı. Özellikle bazı branşlarda yaşanan dramatik kontenjan kayıpları somut verilerle ortaya konuldu:
- Türk Dili ve Edebiyatı: 2023 KPSS'de 796 olan kontenjan, 2024 KPSS'de 29'a düştü.
- Matematik: 2023 KPSS'de 317 olan kontenjan, 2024 KPSS'de 117'ye düştü.
- Tarih: 2023 KPSS'de 619 olan kontenjan, 2024 KPSS'de 28'e düştü.
- Coğrafya: 2023 KPSS'de 285 olan kontenjan, 2024 KPSS'de 32'ye düştü.
- Rehberlik: 2023 KPSS'de 1597 olan kontenjan, 2024 KPSS'de 377'ye düştü.
Bu ciddi düşüşlerin, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in "ilgili branşlarda doluluk oranının yüzde yüze ulaştığı ve norm kadro fazlası öğretmenlerin bulunduğu" yönündeki açıklamalarıyla gerekçelendirildiği belirtildi.
"ATAMA BEKLEYEN ÖĞRETMEN SAYISI ARTARKEN KONTENJANLAR NEDEN DÜŞÜYOR?"

Önergede, özellikle bazı branşlarda yıllık mezun sayılarıyla ilan edilen atama kontenjanları arasındaki uçuruma dikkat çekildi. Bu dengesizliğin, atama bekleyen öğretmen sayısını artırdığı, mezun sayıları artarken kontenjanların düşmesinin ise başarı sıralamalarındaki mağduriyetleri derinleştirdiği ifade edildi.
Milli Eğitim Bakanlığının okul/branş bazındaki kontenjan dağılımları arasında çelişkiler olduğu ve bu durumun öğretmen adaylarını mağdur ettiği belirtilirken, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında 78 ilde toplam 86.136 ücretli öğretmen görevlendirilmesi de bu çelişkiye kanıt olarak sunuldu. Ayrıca, Bakan Tekin’in 30 Nisan 2025 tarihli açıklamasında, “Zaten Edebiyat, Türkçe, Matematik gibi temel bilimlerle ilgili norm ihtiyacımızın üstünde öğretmenimiz var. Yüzde 100 doluluğu olan branşlarımız var” sözlerine yer verilerek, bu durumun incelenmesi talep edildi.
MECLİS ARAŞTIRMASI TALEBİ REDDETTİ

Ankara Milletvekili Yüksel Arslan, sunduğu önergede, öğretmen adaylarının yaşadığı sosyal, ekonomik ve insani sonuçları olan mağduriyetlerin dikkate alınarak, ek atama yapılması ve gelecek yıllara yönelik kontenjan planlamalarının yapılması için bir Meclis Araştırması açılmasını talep etti.
Arslan, atamaların Anayasa'nın 98. Maddesi ve Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü’nün 104. ve 105. Maddeleri gereğince, eğitim fakülteleri kontenjanları ve sahadaki gerçek öğretmen ihtiyacı göz önünde bulundurularak şeffaf ve adil bir biçimde yapılmasını amaçladığını belirtti. Ancak, bu araştırma önergesi AK Parti ve MHP oylarıyla reddedilerek öğretmen adaylarının beklentilerini bir kez daha karşılanmadı.