Ankara–Samsun hızlı treninde son durum ne? Çalışmalar yüzde 72’ye mi ulaştı?
Ankara–Kırıkkale–Çorum–Samsun Hızlı Demir Yolu Projesi’nde çalışmalar hızla sürüyor. Proje, Çorum’un ilk demir yolu bağlantısını sağlayacak ve Karadeniz ile Akdeniz limanları arasında stratejik bir lojistik koridor oluşturacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en önemli demir yolu yatırımlarından biri olan Ankara–Kırıkkale–Çorum–Samsun Hızlı Demir Yolu Projesinde gelinen son durumu paylaştı. Bakan Uraloğlu, Delice–Çorum hattında yürütülen kazı çalışmalarında yüzde 72,4 fiziksel ilerlemeye ulaşıldığını açıkladı.
BAKAN URALOĞLU SAHADA İNCELEME YAPTI

Bakan Uraloğlu, Çorum’un Sungurlu ilçesinde bulunan şantiyede yürütülen çalışmaları yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. İncelemelere; Çorum Valisi Ali Çalgan, TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt, Çorum Belediye Başkanı Halil İbrahim Aşgın ve ilçe protokolü katıldı.
Projenin önemine vurgu yapan Uraloğlu, “Bu hat tamamlandığında Çorum, tarihinde ilk kez hızlı demir yolu ağına bağlanmış olacak” dedi.
120 KİLOMETRELİK DELİCE–ÇORUM ETABINDA YOĞUN MESAİ

293 kilometrelik Ankara–Kırıkkale–Çorum–Samsun Hızlı Tren Hattı'nın 120 kilometrelik bölümü Delice–Çorum arasından oluşuyor. Saatte 200 kilometre hıza uygun olarak projelendirilen bu etapta:
3 bin personel görev yapıyor,
7 gün 24 saat çalışma düzeni uygulanıyor.
Sahada 6 köprü, 7 tünel, 2 aç-kapa tünel, menfezler, üst ve alt geçitlerde yapım faaliyetleri sürüyor.
Kazı işlemlerindeki yüzde 72,4 ilerlemeye ek olarak, proje genelinde altyapıda yüzde 16,97, toplam fiziki ilerlemede ise yüzde 13,75 seviyesine ulaşıldı.
ULAŞIM SÜRELERİ DRAMATİK ŞEKİLDE KISALACAK

Projenin tamamlanmasıyla birlikte bölgenin ulaşım kapasitesinin önemli ölçüde artacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, hızlı tren hattının sağlayacağı süre avantajlarını şöyle açıkladı:
Ankara – Çorum: 3 saat → 1 saat 15 dakika
Ankara – Samsun: 6 saat → 2 saat 20 dakika
Hattın yıllık 14 milyon ton yük ve 12 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşması hedefleniyor.
STRATEJİK KORİDORLARI BİRLEŞTİREN DEV PROJE
Uraloğlu, hızlı tren hattının yalnızca İç Anadolu ve Karadeniz’i birbirine bağlamakla kalmayacağını, aynı zamanda uluslararası lojistik ağ açısından da kritik bir rol üstleneceğini belirtti.
Hattın, gelecekte yapılması planlanan Kırıkkale (Delice) – Kırşehir – Aksaray Hızlı Demir Yolu ile birleşerek Türkiye’nin: Doğu-batı, kuzey-güney ulaşım koridorlarını tek bir omurga üzerinde bütünleştireceğini ifade etti.
Bu entegrasyon sayesinde Samsun Limanı’nın, Mersin ve İskenderun limanları ile demir yolu üzerinden kesintisiz bağlanacağı, böylece Karadeniz–Akdeniz lojistik hattının güçleneceği vurgulandı.
LOJİSTİK MALİYETLERİ AZALTACAK, TAŞIMACILIĞI SÜRDÜRÜLEBİLİR KILACAK
Projenin kara yolu üzerindeki ağır taşıma yükünü demir yollarına kaydırarak sürdürülebilir taşımacılığı destekleyeceğini belirten Uraloğlu, hızlı tren hattının hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Projesi açısından kritik bir işlev göreceğini söyledi.
SAHADA 2 BİN 500 PERSONEL VE BİN İŞ MAKİNESİ
Bakanlık verilerine göre projede:
2 bin 500 personel,
Bin iş makinesi eş zamanlı olarak görev yapıyor.
Delice–Çorum kesimindeki çalışmaların hedeflenen takvime uygun şekilde devam ettiği bildirildi.