Ankara'da kırmızı alarm! ABD ve AB'nin yasakladığı İran uçağı Esenboğa'ya indi

Ankara'da neler oluyor? ABD ve AB'nin terör ve füze sevkiyatı nedeniyle kara listeye aldığı İran uçağı, bu sabah Çin'den kalkıp Esenboğa'ya indi! 'Devrim Muhafızları' ile bağlantılı Mahan Air, Ankara'ya neden indi?

Ankara'da kırmızı alarm! ABD ve AB'nin yasakladığı İran uçağı Esenboğa'ya indi

Başkentin hava trafiğinde bugün son derece dikkat çekici bir gelişme yaşandı. Çin Halk Cumhuriyeti'nin Shanghai kentinden kalkan, İran merkezli Mahan Air şirketine ait IRM118 sefer sayılı Airbus A340 tipi uçak, sabah saatlerinde Ankara Esenboğa Havalimanı'na teker koydu.

Bu sıradışı rotayı, eski CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun avukatlarından Mustafa Kemal Çiçek, sosyal medya hesabından "Enteresan..!" notuyla ifşa etti. Çiçek, paylaşımında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesini etiketleyerek, bu 'enteresan' uçuş hakkında adeta resmi bir açıklama talep etti.

ABD VE AB'NİN 'KARA LİSTESİNDE' BİR HAVAYOLU


Peki, bu uçuşu 'enteresan' kılan tam olarak ne? Cevap, Mahan Air'in uluslararası alandaki 'kara listesinde' yatıyor. Bu havayolu, sıradan bir ticari taşıyıcı değil. ABD Hazine Bakanlığı, Mahan Air'i ilk olarak 2011 yılında, doğrudan İran Devrim Muhafızları Kudüs Gücü'ne (IRGC-QF) maddi ve lojistik destek sağladığı gerekçesiyle terörle mücadele listesine aldı.

Avrupa Birliği'nin sabrı ise daha yeni taştı. AB, daha geçen yıl 14 Ekim'de, İran'ın Rusya'ya füze tedarik etmesi nedeniyle Mahan Air'i yaptırım listesine aldı.

TÜRKİYE'NİN 'İSTİSNASI' MI? GÖZLER BAKANLIKTA


Çin faktörü ise bu 'yaptırımdan kaçınma ağının' kilit parçası olarak görülüyor. Çin, İran'ın en büyük ticari ortağı olarak bu tür uçuşların devamlılığını sağlıyor. İşte bu noktada gözler Ankara'ya çevriliyor. İtalya gibi bazı Avrupa ülkeleri Mahan Air uçuşlarını yasaklarken, Türkiye'nin bu inişe izin vermesi kritik önemde.

Türkiye'nin, uluslararası yaptırımlara her zaman tam uyum sağlamak yerine, zaman zaman ekonomik çıkarları veya diplomatik denge politikalarını gözettiği biliniyor. Bu durum, uçağın yükünün ne olduğu ve Türkiye'nin bu 'istisnai' kabulüyle uluslararası alanda hangi diplomatik mesajı verdiği sorularını daha da önemli hale getiriyor. Gözler, Avukat Çiçek'in etiketlediği Ulaştırma Bakanlığı ve DHMİ'den gelecek resmi açıklamada.