Türkiye E-Ticaret Haftasıyla dijital ticaretin rotası çizildi
Ticaret Bakanlığı tarafından, e-ticaret alanındaki işbirliklerini güçlendirmek, yenilikçi çözümleri ön plana çıkarmak ve dijital ticaretin toplumsal ile ekonomik etkilerini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye E-Ticaret Haftası’ndaki oturumlar tamamlandı.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye E-Ticaret Meclisi iş birliğiyle İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen program, bu yıl “Future-Commerce/Geleceğin Ticareti” temasıyla gerçekleştirildi.
Etkinlik kapsamında gerçekleşen “Dijital Ticaretin Başarı Kodları” başlıklı panelde konuşan Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Daire Başkanı Çağatay Yasin Karaboğa, satıcıların kendi özgün hikayelerini oluşturmasının tüketiciyle bağ kurmada kritik rol oynadığını vurguladı. Karaboğa, hikaye odaklı yaklaşımların, dijital ticarette fark yaratmanın anahtarı olduğunu belirtti.
Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Daire Başkanı Çağatay Yasin Karaboğa, panelde yaptığı konuşmada, hikaye temelli iletişimin dijital ticaretteki önemine değindi. Karaboğa, 2019 yılında Harvard Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmanın, hikaye odaklı mesajların standart reklam mesajlarına kıyasla yüzde 65 daha fazla hatırlandığını ortaya koyduğunu belirtti.
Stanford Üniversitesinin 2016 tarihli bir çalışmasına da işaret eden Karaboğa, sunumlarda paylaşılan hikayelerin, istatistiksel verilerden 22 kat daha uzun süre hafızada kaldığını ifade ederek, “Reklam beynin mantıksal tarafına hitap ederken, hikaye duygusal merkeze dokunuyor” dedi.
Karaboğa ayrıca, pazar yerlerinde veya kendi internet sitelerinde satış yapan satıcıların hikaye odaklı yaklaşımlarıyla elde ettikleri başarıları paylaştı. “Bazı satıcılar, sıfır reklam ile 8-9 ülkeye ihracat yapabiliyor. İşin sırrı kaliteli ürünü sunarken, bunu doğru hikayeyle tüketiciye anlatabilmek” diye konuştu.