Ticaret Bakanı Bolat'tan ihracatçıya cesur vizyon: "2030'da 500 milyar doları aşmak elimizde!"
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı'nda Türkiye'nin küresel ticaret hedeflerini açıkladı.
Türkiye'nin küresel markalaşma stratejilerini masaya yatıran önemli bir zirve, Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın iddialı hedefleriyle damga vurdu. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ev sahipliğinde gerçekleşen Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı'nda konuşan Bakan Bolat, Türkiye'nin toplam mal ve hizmet ihracatında 2030 yılına kadar 500 milyar dolar sınırını aşabileceğini belirtti.
İHRACAT BAŞARISININ DÖNÜM NOKTASI
Etkinlik, Türkiye'nin küresel marka kapasitesini geliştiren en önemli politika aracı olan Turquality programının tüm paydaşlarını bir araya getirdi. Markalaşma, inovasyon, kurumsal gelişim ve uluslararası rekabetçilik gibi başlıklarda derinlemesine perspektifler sunulan konferansta, yeni iş birliklerinin oluşturulması hedefleniyor.
RAKAMLARLA YÜKSELEN TÜRKİYE EKONOMİSİ
STRATEJİK PAZARLAR VE REKABET GÜCÜ
Bakan Bolat, küresel ticarette yeni ülkelerin ve rakiplerin ortaya çıktığına işaret ederek, meydan okumaların devam ettiğini dile getirdi. Türkiye'nin bu zorlu ortamda rekabet gücünü sürdürmek için maliyet, kalite, inovasyon ve teknoloji düzeyini yükseltmek zorunda olduğunu belirtti. Bu amaçla Ticaret Bakanlığı olarak; Afrika Stratejisi, Asya Atağı, Kuzey Amerika Atağı, Uzak Ülkeler Stratejisi gibi çok yönlü programların uygulamasına devam edildiğini söyledi. Ticaret Bakanlığının bütçesinin yüzde 60'ının doğrudan ihracatçılara destek olarak kullanıldığını belirten Bolat, bu yıl 33 milyar liralık destek paketini ihracatçılara kanalize ettiklerini açıkladı.