BYD'nin Manisa'daki fabrikası neden gecikti?

Ancak açıklanan planın üzerinden aylar geçmesine rağmen, şirketten somut bir adım atılmadı. Konuyla ilgili açıklama İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç’ten geldi.

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD’nin Türkiye yatırımı belirsizliğini koruyor.
Şirket, geçtiğimiz yıl 1 milyar dolarlık yatırımla Manisa’da fabrika kurma kararı aldığını açıklamıştı. 2026 yılı sonunda üretime geçmesi planlanan tesisin, yıllık 150 bin araç kapasitesine sahip olması ve 5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlaması öngörülüyordu. BYD, bu yatırımla Türkiye’yi Avrupa pazarına açılan stratejik bir üretim üssü haline getirmeyi hedefliyordu.

Ancak açıklanan planın üzerinden aylar geçmesine rağmen, şirketten somut bir adım atılmadı. Konuyla ilgili açıklama İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç’ten geldi.

Basın mensuplarıyla bir araya gelen Avdagiç, Çin’in küresel piyasa üzerindeki etkisine ve Türkiye ekonomisine yansımalarına değindi. Avdagiç, Çin’in önümüzdeki 15-20 yıl içinde doğrudan tüketiciye satış (B2C) ihracatını yüzde 35-40’a çıkarmayı hedeflediğini belirterek, bu durumun Türk üreticileri açısından ciddi bir rekabet baskısı oluşturabileceğini söyledi.

Ayrıca Avdagiç, Temu ve Shein gibi Çin merkezli e-ticaret platformlarından yapılan alışverişlerin artık ticari boyuta ulaştığını vurguladı. “Gümrüksüz online alışveriş sınırı 30 avroya indirildi, biz bunun sıfıra çekilmesini istiyoruz” diyerek, Çin kaynaklı ucuz ithalatın iç piyasayı zorladığını ifade etti.

BYD yatırımına da değinen Avdagiç, “İlk proje açıklandığında ortaya konulan zaman planına uygun bir ilerleme görmüyoruz. En iyimser ifadeyle, ‘planlanan takvime uyulmadığını’ söyleyebiliriz. Umuyoruz kısa zamanda somut gelişmeler yaşanır.” değerlendirmesinde bulundu.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber