Okul forması tartışmasına nokta: Çoğunluk o kararı verdi
Milli Eğitim Bakanlığının “Okul Kıyafeti Uygulaması”na yönelik yaptığı araştırmada öğretmenlerin yüzde 95’i, velilerin ise yüzde 87’si uygulamadan memnun olduğunu belirtti. Araştırma, okul kıyafetinin disiplin, eşitlik ve aidiyet duygusunu güçlendirdiğini ortaya koydu.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yürütülen “Okul Kıyafeti Uygulaması”na ilişkin yapılan değerlendirmede hem öğretmenlerden hem de velilerden büyük destek geldi. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin ve velilerin büyük çoğunluğu, okul kıyafeti uygulamasının disiplin, eşitlik ve aidiyet duygusunu pekiştirdiğini belirtti.
ÖĞRETMENLERİN YÜZDE 95’İ UYGULAMANIN SÜRMESİNİ İSTİYOR
MEB verilerine göre öğretmenlerin yüzde 94,6’sı okul kıyafeti uygulamasından memnun olduğunu dile getirdi. Katılımcıların yüzde 92,2’si uygulamanın okul disiplinine katkı sağladığını, yüzde 93,2’si öğrencilerde aidiyet duygusunu güçlendirdiğini ifade etti.
Ayrıca öğretmenlerin yüzde 95,5’i kıyafet uygulamasının öğrenciler arasındaki eşitlik duygusunu pekiştirdiğini, yüzde 94’ü ise okulun temsil biçimini olumlu yönde etkilediğini söyledi. Öğretmenlerin yüzde 95,1’i uygulamanın devam etmesi gerektiğini vurguladı.
VELİLERİN YÜZDE 87’Sİ UYGULAMADAN MEMNUN
Veliler arasında yapılan değerlendirmede de benzer şekilde olumlu sonuçlar elde edildi. Velilerin yüzde 85,5’i okul kıyafeti uygulamasından memnun olduğunu belirtirken, yüzde 79,7’si kıyafetleri rahat ve kullanışlı bulduğunu söyledi.
Velilerin yüzde 88,8’i okul kıyafetinin öğrenciler arasında eşitlik duygusunu pekiştirdiğini, yüzde 85,9’u aidiyet hissini güçlendirdiğini, yüzde 72,4’ü ise çocuklarının motivasyonunu artırdığını ifade etti. Katılımcı velilerin yüzde 87,6’sı uygulamanın sürdürülmesini istedi.
DİSİPLİN VE AİDİYET DUYGUSU ÖNE ÇIKTI
Araştırma sonuçları, hem öğretmenlerin hem de velilerin okul kıyafeti uygulamasının öğrenci motivasyonuna, okul disiplinine ve sosyal eşitliğe katkı sağladığı yönünde ortak bir görüşte buluştuğunu ortaya koydu.