Lise döneminde hayatı tanıdı, üniversite öğrencisiyken şirket kurdu

Üniversite mezunu gençlerin iş aradığı bir dönemde Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi 2'nci sınıf öğrencisi Serkan Baygınoğlu'nun temposu parmak ısırttı. Baygınoğlu, "Ben bir ayakkabının bağcığı değil, kendisi olmak istiyorum" diyerek kendi şirketini kurdu.

Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 2'nci sınıf öğrencisi Serkan Baygınoğlu, kurduğu PR şirketi ile kariyerine devam etmeyi planlarken, “Ben bir ayakkabının bağcığı değil, kendisi olmak istiyorum” dedi.

Lise döneminden başlayarak bir çok STK’da görev aldığını ve hayatı tanımaya başladığını anlatan İletişim Fakültesi Öğrencisi Baygınoğlu, Yeni Ankara muhabirine şöyle konuştu:

“YILDIZIM PARLADI”

Eğitim hayatımı yalnızca teorik bilgilerle sınırlamadım. Sürekli saha deneyimleriyle zenginleştirdim. Lise döneminden başlayarak, STK’lar ile çalışmaya başladım. Birçok gönüllü faaliyetin içinde oldum. Uluslararası stajlara, kariyer fuarlarına katıldım.

Üniversiteye ilk başladığımda dahil olduğum iki topluluk olan ILSC ve ESN ile birçok tecrübe kazandım. Özellikle iletişim sektöründe zaman zaman karşılaşılan hukuksuzluklar ya da mağduriyetlerde başvurulacak yasal merciler ve bu mercilerin geliştirdiği önleyici çalışmalar beni bu alana yönlendirdi. Hukuk topluluğu içerisinde yer almak, bana sektörün eksik kalan hukuki yönlerini kavrama fırsatı sundu. Aynı zamanda, bu toplulukta medya alanındaki eksikliği fark ederek organizasyon, yönlendirme, yayın, editörlük ve medya planlaması gibi birçok alanda aktif görev aldım ve çeşitli projelerin arşivlenmesine katkı sağladım. Bu süreçte yıldızım parlamaya başladı. Ardından, İletişim Topluluğu’na katıldım. Burada bana en çok katkı sağlayan alanlardan biri inovasyon ve dijital pazarlama sektörü oldu. Dijital marketing’in avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenme şansı buldum.

“KENDİ ŞİRKETİMİ KURDUM”

Ancak artık bu şirketlerle olan bağımı yavaş yavaş kesmeyi düşünüyorum. Çünkü kendi kurduğum hibrit yapının, yani PR Ajansı’nın gelişmesini ve bağımsız ilerlemesini önemsiyorum. Bunu bir metaforla anlatmak gerekirse; ben bir ayakkabının bağcığı değil, kendisi olmak istiyorum. Bir merdiveni çıkarken bağcık olmanız gerekebilir, ama asıl hedefiniz o ayakkabının ta kendisi olmak ve kendi yolunuzu kendi adımlarınızla yürümek olmalı.

Kendi şirketimi kurdum, vergi numaramı aldım. Özellikle halkla ilişkiler alanında; satış-pazarlama, dijital pazarlama, e-posta pazarlaması ve gösteri planlaması gibi konularda faaliyet göstereceğiz. Üniversitelerde verilen eğitimin çoğu teorik kalıyor. Bizim hedefimiz, bu teorik bilgileri pratiğe dökerek uygulamalı eğitimler sunmak ve bu alanda eksikliği olan kişilere temel düzeyde yönlendirme sağlamak. Kısacası teoriyi pratiğe dönüştürmeden başarı gelmez.

“MOTİVASYONU HİÇBİR ZAMAN KAYBETMEMEK GEREKİR”

İletişim öğrencisi olarak geleceğe dair birkaç öneride bulunmak isterim. Öğrenci arkadaşlara tavsiyem şudur: Motivasyonunuzu hiçbir zaman kaybetmeyin. Motivasyonunuzu kaybederseniz, kendinizi bir ‘dip skor’ içinde bulabilirsiniz ve bu da ilerlemenizi engeller. Bu yüzden asla umutsuzluğa kapılmayın. Hem çevrim içi hem de fiziksel ortamlarda size artı değer katabilecek programlara, eğitimlere ve etkinliklere mutlaka katılın. Bu katılımlar, hem kişisel gelişiminize hem de kariyerinize büyük katkılar sunacaktır.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber