Başkent EDAŞ'tan 414 milyonluk kış hamlesi! Bartın, Çankırı ve Karabük'te neler yapıldı?
Başkent EDAŞ, Bartın, Çankırı ve Karabük'te kışa hazırlanmak için dev bir yatırım yaptı. Şirket, altyapı güçlendirmesi yaparken, bir alanda rekor kırdığını duyurdu. İşte detaylar...
Enerjisa Dağıtım Şirketleri çatısı altında faaliyet gösteren Başkent EDAŞ, hizmet verdiği bölgelerde kesintisiz ve kaliteli enerji arzını sağlamak amacıyla yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Şirket, yılın ilk 9 ayında Bartın, Çankırı ve Karabük illerinin altyapı kalitesini yükseltmek için toplam 414 milyon liralık yatırım hayata geçirdi.
BÖLGESEL YATIRIMDA BARTIN LİDER
Başkent EDAŞ'ın en büyük yatırım dilimi, geniş ormanlık alanları ve kırsal yapısıyla öne çıkan Bartın'a ayrıldı. İl genelinde 9 ayda 192 milyon liralık yatırım yapıldı.
Merkez, Amasra, Kurucaşile ve Ulus ilçelerinde yoğunlaşan çalışmalar kapsamında 31 trafo merkezi ve 2 bin 345 aydınlatma armatürü bakımı tamamlandı. Toplam 207 kilometrelik hat elden geçirilirken, 14 kilometre yeni kablo döşendi ve 11 yeni trafo merkezi kuruldu.
ÇANKIRI'DA YÜZDE 78 TRAFO ARTIŞI
Çankırı'da yılın ilk 9 ayında 97 milyon lira tutarında yatırım gerçekleştirildi. Atkaracalar, Çerkeş ve Ilgaz gibi 11 ilçede yürütülen çalışmalarda:
- Geçen yıla göre yüzde 39 artışla 1231 kilometrelik enerji nakil hattı bakımı yapıldı.
- Trafo bakımlarında yüzde 78 artışla 123 trafo bakımı tamamlandı.
KARABÜK'E 125 MİLYON LİRALIK DESTEK
Karabük'te ise 125 milyon liralık yatırım yapıldı. Merkez, Safranbolu ve Yenice ilçelerinde gerçekleştirilen bakım çalışmaları sonuçları:
- Aydınlatma armatürü bakımı yüzde 66 artışla 3 bin 476'ya ulaştı.
- Dağıtım panosu bakımı yüzde 92 artışla 13'e çıkarıldı ve 47 kilometrelik yeni kablo döşendi.
KIŞ HAZIRLIKLARI TAMAM, DİJİTALDE REKOR MEMNUNİYET
Başkent EDAŞ, üç ilde kış aylarında yaşanabilecek yoğun kar ve fırtına gibi olumsuz hava koşullarına karşı altyapı dayanıklılığını artırmak amacıyla önleyici bakım programlarını devreye aldığını duyurdu. Kritik direk ve iletken sistemlerindeki kontrollerle kesinti riskleri en aza indiriliyor. Şirket, dijital dönüşümde de önemli başarılar elde etti:
- Müşteri Memnuniyeti: Kullanıcı memnuniyeti skoru 5 üzerinden 4,15 ile rekor seviyeye ulaştı.
- Dijital Çözüm: WhatsApp kanalında ilk karşılama süresi yüzde 55 iyileşti, ChatVolt üzerinden yürütülen görüşmelerin 41 binden fazlası botlar aracılığıyla çözümlendi.