Yenimahalle Belediyesinden vatandaşlara uyarı
Yenimahalle Belediyesi, kendilerini belediye yetkilisi olarak tanıtıp çeşitli taleplerde bulunan kişilere itibar edilmemesi gerektiğini açıkladı.
Yenimahalle Belediyesi, son dönemde artış gösteren dolandırıcılık girişimlerine karşı vatandaşları uyardı. Belediye, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, bazı kişilerin kendilerini Yenimahalle Belediyesi yetkilisi olarak tanıtarak telefon aracılığıyla çeşitli taleplerde bulunduğunu ve bu tür girişimlerin dolandırıcılık amacı taşıdığını duyurdu.
Yetkililer, belediye ile ilgili tüm bilgilendirmelerin yalnızca resmi kanallar aracılığıyla yapılacağını belirterek, vatandaşların resmi olmayan kaynaklardan gelen taleplere itibar etmemesi gerektiğini özellikle vurguladı. Ayrıca, şüpheli durumlarla karşılaşılması halinde vatandaşların bilgi almak veya ihbarda bulunmak için 0312 870 11 11 numaralı telefonu arayabileceği ifade edildi.
ŞİKAYET SÜRECİ NASIL İŞLİYOR?
Vatandaşlar, dolandırıcılık girişimleriyle karşılaştıklarında en yakın karakola veya savcılığa giderek şikâyette bulunabilir. Basit dolandırıcılık suçları uzlaştırma kapsamında değerlendiriliyor. Bu tür bir suçun mağduru olan kişiler, şikayetçi olduktan sonra dosyaları uzlaştırma bürosuna yönlendirilerek süreç başlatılıyor. Uzlaşma sağlanamazsa soruşturma devam ediyor ve savcılık, iddianame hazırlayarak yargılama aşamasına geçiyor.