E-ticarette Ankara’dan doğan bir başarı hikâyesi! Dededen tekstilci, dijitalde girişimci
Shopeonly.com’un kurucu ortağı Serkan Demir, Yeni Ankara’ya konuştu. E-ticarete “karanlığa koşan adamlar” yakıştırmasıyla başladıklarını söyleyen Demir, bugün 2 milyon ürünüyle binlerce aileye ulaştıklarını belirterek, “Biz yalnızca ürün değil, güven ve pozitif bir deneyim satıyoruz” dedi.
Shopeonly.com’un kurucu ortaklarından 29 yaşındaki Serkan Demir, kariyer yolculuğunu Yeni Ankara’ya anlattı. Tekstille başlayan iş hayatı yolculuğunu e-ticarette çocuk giyim ürünleri satarak sürdüren Demir, kendisini “dededen tekstilci” olarak tanımladığını söyledi.
Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ve Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’ndan mezun olduğunu belirten Demir, eğitim hayatında farklı bir yol seçmiş olsa da tekstilin her zaman hayatının merkezinde olduğunu dile getirdi. Öğretmenlik eğitimi almasına rağmen çocuk yaşlardan itibaren tekstille iç içe büyüdüğünü vurgulayan girişimci Demir, 2015 yılında perakende sektöründe satış danışmanı olarak başladığı iş hayatında uzun yıllar büyük firmaların genel müdürlüklerinde tedarik ve satın alma uzmanı olarak görev yaptığını ifade etti.
Bu deneyimlerin ardından 2021 yılında Ankaralı iki ortağıyla birlikte İstanbul/Şişli merkezli olarak kurdukları Shopeonly.com ile e-ticaret sektörüne adım attıklarını aktaran Demir, e-ticaretin gelişim sürecini şöyle anlattı:
“1990’ların sonunda, 2000’lerin başında internetin yaygınlaşmasıyla birlikte bu yeni sektör doğdu. Ancak o dönemde müşteriler güven sorunu yaşıyordu. İnsanlar internet sitelerine kredi kartı bilgilerini vermek istemiyordu. Biz müşterilerimize ürünlerimizle ve iletişimimizle o güveni verdik. Sitemiz başlangıçta keşif evresindeydi, bugün büyüme evresinde. Yarın ise ticaretin ana kanallarından biri haline gelerek kapsamlı bir dönüşüm yaşayacak.”
"BİR İHTİYAÇTAN DOĞDUK"
“MÜŞTERİ DENEYİMİNDE GÜVEN, HIZ VE KOLAYLIK”
Müşteri deneyiminde güven unsurunun altını çizen Demir, WhatsApp ve Instagram üzerinden 7/24 gerçek kişiler tarafından verilen müşteri desteğinin birçok markada bulunmadığını belirtti. SSL sertifikasıyla kişisel bilgilerin güvence altına alındığını, sitelerinde organik takipçi kullanıldığını ve yorumların tamamen gerçek müşterilere ait olduğunu vurguladı.
E-ticarette hızın önemine dikkat çeken Demir, Türkiye’nin hangi noktasında olunursa olunsun siparişlerin üç iş günü içinde teslim edildiğini, aynı sürede iade ve değişim işlemlerinin de tamamlandığını söyledi. Demir konuya ilişkin, “Biz yalnızca ürün satmıyoruz, aynı zamanda pozitif bir deneyim satıyoruz. İnsanlar bize güveniyor” dedi. Kullanıcı dostu bir web siteleri olduğunu, hatta büyükanneler ve büyükbabaların bile torunları için rahatlıkla alışveriş yapabildiğini dile getirdi.
Çocuk giyiminde hassasiyete değinen Demir, kullanılan tüm kumaşların çevre dostu, dermatolojik testlerden geçmiş ve uluslararası standartlara uygun olduğunu kaydetti. Polyester oranını düşük tuttuklarını, yüzde 100 pamuk ya da pamuk oranı yüksek kumaşları tercih ettiklerini belirten Demir, “Ebeveynlerden en sık duyduğumuz geri bildirim şu oluyor: ‘Bu fiyata bu kadar kaliteli ürünü hiçbir yerde bulamamıştık’” dedi.
HER ÜRÜNDE DETAYLI ÖLÇÜ PAYLAŞIMI
Stoklarında bayram dönemleri, okula dönüş ve özel günlere yönelik koleksiyonlar bulundurduklarını belirten Demir, her ürün için detaylı ölçü tabloları paylaştıklarını ve bu sayede ebeveynlerin daha doğru seçimler yapabildiğini söyledi. İade ve değişim sürecinin ücretsiz ve hızlı bir şekilde tamamlandığını vurgulayan Demir, “Müşteriler yanlış bir ürün alsam bile problem olmaz güvenini hissediyor” dedi. Demir, Robert T. Kiyosaki’nin Zengin Baba Yoksul Baba kitabının da kendisine ilham verdiğini kaydetti.
"BİZE KARANLIĞA KOŞAN ADAMLAR DENİRDİ"
Şirketin ilk dönemlerinden bahseden Demir, “İlk birkaç yıl gerçekten çok zordu” dedi. Çevrelerinden “karanlığa koşan adamlar” diye nitelendirmeler aldıklarını söyleyen Demir, buna rağmen asla tereddüt etmediklerini ifade etti. Demir, “Biz sadece bizim görebildiğimiz bir ışığı takip ettik” dedi.
2023 yılı başlarına kadar insanların “Neden sizden alışveriş yapalım?” diye sorduklarını hatırlatan Demir, o dönemde müşterilere güven vermek için ürünleri önden gönderdiklerini, beğenildikten sonra ödeme aldıklarını belirtti. Bu süreci sorun olarak görmediklerini ifade eden Demir, “Ürün kalitemize ve teslimat hızımıza güveniyorduk” dedi. Bugün ise stoğunda 2 milyon adet ürün bulunduran ve ayda binlerce aileye ulaşan bir platform haline geldiklerini söyledi.
“REKLAMA CİDDİ BÜTÇE AYIRIYORUZ”
Markalarının büyümesinde reklam yatırımlarının önemine dikkat çeken Demir, Meta ve Google kampanyalarına ciddi bütçeler ayırdıklarını söyledi. Bunun yanı sıra, daha önce alışveriş yapan ebeveynlerin olumlu deneyimlerini çevrelerine aktarmasıyla yeni müşteriler kazandıklarını, bu sürecin kar topu etkisiyle büyüyerek markayı güçlendirdiğini dile getirdi.
ULUSLARARASI SÜRDÜRÜLEBİLİR MARKA OLMA HEDEFİ
Gelecek hedeflerinden de bahseden Demir, sanal kabin, blockchain ve yapay zekâ uygulamalarını yakın zamanda hayata geçirmeyi planladıklarını açıkladı. Önümüzdeki 10 yıl içinde küresel ölçekte, sürdürülebilir, şeffaf, teknolojiyi etkin kullanan ve pozitif müşteri deneyimi sunan bir marka olacaklarını söyledi.
Son sözlerini ebeveynlere ayıran Demir, “Çocuklar bizim geleceğimiz. Onların sağlığı ve mutluluğu için buradayız. Ebeveynlerin huzuru, çocukların mutluluğu için Shopeonly.com gelecekte de var olmaya devam edecek” dedi.