Sayıştay, Ankara Çankaya Belediyesinin 2024 Mali Raporunu açıkladı! Kamu konutlarının kullanımına dikkat çekildi

Sayıştay Başkanlığı, Ankara'nın en kalabalık ilçesi olan Çankaya Belediyesinin 2024 yılı mali denetim sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Sonuçlarda kamu konutu kullanımlarına dair raporlar dikkat çekti.

Sayıştay denetim raporu, Ankara Çankaya Belediyesinin mali yönetimi, bütçe uygulamaları ve muhasebe kayıtlarındaki birçok eksikliği ve hatalı uygulamayı mercek altına aldı. Raporda yer alan bulguların niteliği gereği, mali rapor ve tabloların tamamı için olumlu görüş verilemedi ve şartlı denetim görüşü kararı alındı.

Raporda, özellikle 2023 yılı denetimlerinde de tespit edilen bazı bulguların 2024 yılında da devam ettiği, bu durumun belediyenin iç kontrol ve düzeltme mekanizmalarındaki eksikliklere işaret ettiği görüldü.

GELİR GİDER DENGESİ

Bütçe uygulama sonuçlarına göre 2024 yılında:

  • Denetim raporu özetinde spesifik bütçe ve faaliyet sonucu rakamlarına yer verilmese de, Sayıştay denetimi belediyenin mali tabloları üzerinden gerçekleştirildi.

  • Rapordaki bulgular, mali tablolarda doğrudan yer alması gereken kamu konutlarının kullanımı ve taşınmaz kayıtlarının yönetimi gibi alanlardaki yapısal ve usule ilişkin sorunlara odaklandı.

BAŞLICA BULGULAR

Sayıştay raporunda tespit edilen ve mali tabloların güvenilirliğini etkileyerek şartlı görüşe neden olan ana bulgular şunlardır:

  • Kamu Konutlarında Usulsüzlük: Belediyeye ait kamu konutlarının kullanımı ve tahsisinde mevzuata aykırı uygulamaların bulunması.

  • Sözleşme İhlali: Sosyal Denge Sözleşmesine, sözleşme konusu dışında hükümlerin dâhil edilmesi.

  • Taşınmaz Kayıt Eksiklikleri: Taşınmaz kayıtlarına ilişkin tutulması gerekli formların eksik olması ve Taşınmaz İcmal Cetvelinin düzenlenmemesi.

  • Genel Hizmet Alanları: Genel hizmet alanlarının (park, yol, kaldırım vb.) muhasebe kayıtlarında iz bedeliyle takip edilmemesi.

DİĞER ÖNEMLİ BULGULAR:

  • Taşınmaz Kullanımı: Belediye taşınmazlarının ortak hizmet projeleri dışında dernek ve vakıflara tahsis edilmesi.

  • Altyapı Bedelleri: Altyapı katılım payı bedellerinin tahakkuk ve takibinin düzenli yapılmaması.

  • Bütçe Emanetleri: Bütçe Emanetleri hesabında kayıtlı tutarların muhasebe kayıtlarına alındığı sıraya göre ödenmemesi.

  • Geçici Kabul: Yapılan işlere ilişkin geçici kabul işlemlerinin zamanında yapılmaması.

Daha fazla detay için tıklayın

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber