Ankara Hacı Bayram’da esnafın satışları düştü! "Turist yok, satışlar düştü!"

Yeni Ankara’ya konuşan Hacı Bayram esnafı Osman Göktürk, satışlarının azaldığını belirtti. Yaz sezonuna rağmen henüz turist gelmediğini vurgulayan Göktürk, “Piyasa açılmadı, işlerimiz bitik durumda. Hac sezonu bitti, Umre başlamadı, turist de yok” diyerek çaresizliği dile getirdi.

Ankara Hacı Bayram’da uzun yıllardır dini kitaplar, hac ve umrede kullanılan ürünler ile hediyelik eşya satışı yapan esnaf Osman Göktürk, satışların ciddi oranda azaldığını belirterek ekonomik sıkıntılara dikkat çekti. Göktürk, bu yıl satışlarının geçen yıla göre üçte iki oranında düştüğünü ifade etti.

"Yaklaşık iki, üç aydır işlerimiz bitik durumda. Piyasa henüz açılmadı" diyen Göktürk, yaz aylarının gelmesine rağmen turist hareketliliğinin başlamadığını söyledi.

"YAZIN İLK AYI BİTTİ, TURİST YOK!"

Yaz sezonunun başlamasına rağmen beklenen ziyaretçi sayısına ulaşamadıklarını belirten Göktürk, Yeni Ankara'ya şu açıklamaları yaptı:

“Yaklaşık iki, üç aydır işlerimiz bitik durumda. Piyasa açılmadı. Dünyadaki savaşlar ve ülkemizdeki ekonomik belirsizlikler işlerimizi olumsuz etkiliyor. Ankara’ya henüz turist gelmedi çünkü okullar yeni tatil oldu. Genelde Hacı Bayram’a gelen turistler, yaz tatiliyle birlikte Ankara’ya gelenler olur. Ancak yazın ilk ayını bitirmiş olmamıza rağmen hâlâ bir hareketlilik yok. Bu haftalarda bir canlanma bekliyoruz çünkü buna esnaf olarak ihtiyacımız var. Bizim işlerimiz genellikle Hac sezonunda, Umre döneminde ve turist akını olduğunda açılır. Hac sezonu bitti, Umre ise yaklaşık bir ay sonra başlayacak. Şu anda ise ortada turist de yok.”

"SATIŞIMIZ ÜÇTE İKİ ORANINDA AZALDI"

Fiyatlara zaman zaman zam yapmak zorunda kaldıklarını belirten Göktürk, bu durumun döviz kurundaki artış ve toptancıların keyfi zamlarından kaynaklandığını ifade etti:

“Döviz kuru yükseldikçe kağıt fiyatları da artıyor. Bu da bizim ürünlerimize yansıyor. Ayrıca bazı toptancılar keyfi zamlar yapınca biz de istemesek de fiyat artırmak zorunda kalıyoruz. Aksi takdirde ayakta durmamız mümkün değil. Geçen seneyle kıyasladığımızda ürünlerimize yüzde 50 oranında zam yaptık. Ancak satışlarımız üçte iki oranında azaldı. Bu bizim için çok büyük bir kayıp ve ciddi bir sorun.”

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber