Aidiyet Katmanları sergisi konseptiyle hayranlık uyandırıyor
Ankara CerModern Sergi Salonu 3 Nisan'da kapılarını Aidiyet Katmanları sergisine açtı. Sergi, Musto-Mustafa Cemal Yıldırım'ın "Karanlık Oda" adını verdiği resim sergisinde sanatseverleri bir yolculuğa çıkarıyor.
Aidiyet Katmanları resim sergisinin sahibi Mustafa Cemal Yıldırım, çok yönlü bir sanatçı. Ressamlığının yanında çok iyi bir müzisyen olan Yıldırım, Yeni Ankara muhabirine konuştu:
"BU KARAKUTU BENİM YURT ÖZLEMİMDİR"
Sergi alanında bulunan karanlık oda bir nevi benim 40 yıla yakındır yurt dışında yaşayıp yaklaşık bir 25 yıl Türkiye'ye gelemeyişimin vatan hasretimin birikimiyle içimde oluşan bir karanlık oda. Black Box (kara kutu) uçaklardaki gibi kara kutunun gizemine benzer. Kara kutuda yurt dışındaki vatan hasretimi sembolize eder. "Baba beni okula gönder" tablomda ülkemizin belirli bölgelerinde kız çocuklarının okula gönderilmemesini anlatıyorum.
"KARANLIK ODADAKİ MAVİ ULTRAVİYOLE IŞINLARI "
Karanlık odada mavi ışık ultraviyole kriminal davada kullanılan görülmeyen izleri keşfetmek için kullandım. "Faili meçhul cinayetler" tablomda Türkiye'nin çözülememiş cinayetlerinin olması diğer yandan bize yurt dışında en çok sorulan sorulardan bir tanesi içerideki gazetecileri anlatıyor.
"ANADOLU KAPILARINDAKİ ZİL VE ASLAN BAŞI TOKMAKLARIN ANLAMI"
Anadolu kapıları, bizim kültürümüzü yansıtır. Mardin'de hala var bu kapılar. Bizim kültürümüzde eğer bu büyük avlunun dış kapısındaki küçük zil çalıyorsa, dışarıdaki kapıyı bir kadının çaldı içeriden de bir kadının açması gerektiği eğer kapıdaki aslan tokmağı vuruluyorsa da, kapıyı bir erkeğin çaldığı ve bir erkeğin açması gerektiğini anlatır.
"AKADEMİK EĞİTİMİM YOK AMA SANATIN İÇİNDEN GELİYORUM"
Ben Hatay Kırıkhan ve Gaziantep Kurtlu köyündenim. Ben köyde büyüdüm köy çocuğuyum. Küçük yaşlarda resim yapardım. Hiçbir akademik eğitimim yok. Ustam Mustafa Gaziantep'te bizim sanat atölyemizde heykel seri vitray ayna ayna yazıları gibi sanatın birçok varlığını içeren büyük bir atölyeden geliyorum. Atölyelerimde heykel yaparım. Enstrümanlar çalarım.
Bir köy çocuğunun Amerika'da Avrupa'da birçok ülkede sergiler açıyor olmam, çağdaş müzelerin albümlerinde yer almam, ülkemi temsil etmem, köyden bir İngiltere'den Fransa'ya sergi açması resim stilleri yaratıyor olması önemli diye düşünüyorum.
Ben Atatürkçüyüm. Türküm Kürt'üm Müslümanım. Bu katmanların dışında bir de sanat resim teknikleri olarak da katmanlarım var. O temeldedir. Aidiyet katmanlarını Uluslararası bir boyuta taşısam da ben ülkeme, insanıma aşık bir insanım. Çok mutluyum çok sevinçliyim. 38 yıl sonra ülkemde resim sergisi açmak benim için büyük bir gurur. Bana, ne zaman resim yapmaya başladın derler. Ben de hiç bırakmadım ki derim. O yüzden stilim ve resme bakış açım tamamen kendime aittir.
CerModern'i 2019'da Göbeklitepe Sergisi ile duyunca İsviçre'den uçağa binip gelmiştim. CerModern'in geçmişte bir vagon atölyesi olması ve daha sonra bunun bir sanat merkezine, müzeye dönüşmesi hikayesi beni çok cezbetti. CerModern'in çağdaş ve ilerici bir yapıda olması benim diğer modellerimin resim sergisi açma kararında büyük etkisi olmuştur.
Sergi 27 Nisan'a kadar devam edecek. Serginin ana salonundaki resim sergisi gezilebilir.