Sağlığımız İçin Doğru Beslenmenin Önemi… (5)
Yirmi yıla yakın bir süredir yaptığım araştırma ve deneyimlerim sonucu yürekten inanarak diyorum ki: "İhtiyacımız olan binlerce çeşitlilikteki bu gıdaları yaratan Allah, mutlak surette bunların sindirilmesi için gerekli olan sistemi de ona göre yaratmış ve programlamıştır."
Yeter ki biz bu programı bozacak şekilde davranıp, beslendiğimizi zannederek midemize; "içine atacağımız her şeyi hazmedilmek üzere itirazsız kabul eden bir öğütücü" muamelesi yapmayalım. Midemizi mikro gıdalar açısından dolu ya da boş rafine ürünlerle rastgele, tıka basa doldurmayalım.
Farkında olup olmadığınızı bilmiyorum ama günümüz beslenme şartlarında, yetişkin bir insan yılda ortalama olarak (su hariç) kabaca bir ton civarında yiyecek ve içecek tüketmekte, ortalama 1 milyon kalori almaktadır. Bu durumu birazcık dikkate alarak üzerinde düşünürseniz; daha az yememizin ve daha dikkatli, daha dengeli beslenmeye çalışmamızın şart olduğunu görürsünüz.
Dr. Theodore Baroody, "Alkalize Ol veya Öl" adlı kitabında bu araştırmayla ilgili olarak şundan bahsetmektedir: Rapor edilen yüz yıldan fazla yaşamış iki bin kişi, uzun yaşamalarını açıklamak üzere incelendiğinde, hepsinin de değişik beslenme ve yaşam alışkanlıklarına sahip oldukları görüldü. (Ancak hepsinin kesiştiği nokta, yeme içmedeki bu ölçülülüktü.)
(Devam edecek)
Cuma gününün yeni umutlara, iyilik ve güzelliklere vesile olması dileğiyle…