Isparta'da doğaya nefes olan etkinlik: 300 bisikletli temiz çevre için sürdü!

Türkiye Çevre Haftası etkinlikleri kapsamında Isparta'da "Pedal Çevir, Doğaya Nefes Ol" sloganıyla geniş katılımlı bisiklet turu ve çevre temizliği gerçekleştirildi.

Isparta'da doğaya nefes olan etkinlik: 300 bisikletli temiz çevre için sürdü!

Türkiye Çevre Haftası kapsamında Isparta'da çevre bilincini artırmak amacıyla geniş katılımlı bir bisiklet turu gerçekleştirildi. "Dünya Bize Emanet" teması ve "Pedal Çevir, Doğaya Nefes Ol" sloganıyla düzenlenen etkinliğe katılan 300 bisikletli, daha temiz bir çevre ve yaşanabilir bir Isparta için pedal çevirdi. Etkinlik sonunda yapılan kapsamlı çevre temizliğinde ise geri dönüşüme katkı sağlayan vatandaşlara Isparta gülü hediye edildi.

300 BİSİKLETLİ "DÜNYA BİZE EMANET" TEMASIYLA BULUŞTU

Etkinlikte, çevre bilinci ve sürdürülebilir yaşam farkındalığı oluşturmak hedeflnirken Isparta Valiliği önünden hareket eden 300 bisikletli, İYAŞ AVM önü ve Türkoloji Parkı bölgesine kadar uzanan güzergahta sürüşlerini tamamladı.

Her yaştan vatandaşın ilgi gösterdiği turda, bisikletin sadece sportif bir faaliyet ya da ulaşım aracı olmadığı, aynı zamanda temiz şehirler için güçlü bir farkındalık sembolü olduğu vurgulandı.

İL PROTOKOLÜ VE VATANDAŞLAR ÇEVRE İÇİN BİRLİKTE PEDAL ÇEVİRDİ

Isparta Valiliği ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü koordinasyonunda hayata geçirilen programa il protokolü de geniş çaplı katılım sağladı. Vali Yardımcısı Cemil Kılınç, İl Emniyet Müdürü Erdem Bildirici, Süleyman Demirel Havalimanı Müdürü Ahmet Karagöz, Mimarlar Odası Başkanı Caner Ataseven ve İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Üyesi Şeref Korkmaz, vatandaşlarla birlikte etkinlikte yer alarak çevre duyarlılığına doğrudan destek verdi.

"PLASTİĞİNİ GETİR, GÜLÜNÜ AL" ETKİNLİĞİ BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

Bisiklet turunun ardından İYAŞ AVM ve Türkoloji Parkı çevresinde detaylı bir çevre temizliği yapıldı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Bekir Çelen, programda yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi:

" 'Pedal çevir, doğaya nefes ol' sloganıyla düzenlediğimiz Bisiklet Turunu ve ardından çevre temizliği etkinliğimizi gerçekleştirdik. Bu etkinlikle çevreci ulaşım, sağlıklı yaşam ve temiz şehir bilincine dikkat çekmek istedik. Bisikletin yalnızca bir ulaşım aracı ya da spor faaliyeti olmadığını; daha temiz şehirler için güçlü bir farkındalık sembolü olduğunu hep birlikte göstermiş olduk. Turumuzun ardından İYAŞ AVM önü ve Türkoloji Parkı çevresinde çevre temizliği yaptık. Ayrıca geçtiğimiz yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz "Plastiğini Getir, Gülünü Al" etkinliğimizin de bu yıl ikincisini vatandaşlarımızın katılımıyla hayata geçirdik. Bu güzel farkındalığa destek veren tüm vatandaşlarımıza, kurumlarımıza ve çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Dünya bize emanet; bu emanete hep birlikte sahip çıkacağız. "

Çevreden topladıkları plastik atıkları çöp poşetleriyle teslim eden vatandaşlara, çevreye duyarlılıklarından ötürü Isparta'nın simgesi olan gül takdim edilirken program, kek ve meyve suyu ikramlarının ardından sona erdi.

Isparta