TFF’den liglerde kritik değişiklik
Türkiye Futbol Federasyonu, 2025-2026 sezonunda liglerde takım sayıları ile düşme ve yükselme kurallarında düzenlemeye gitti. Buna göre 1. Lig 20, 2. Lig ise 36 takımla oynanacak.
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Yönetim Kurulu, Trendyol 1. Lig ve Nesine 2. Lig’de takım sayıları ile düşme ve yükselme kurallarında değişikliğe gitti.
Türkiye Futbol Federasyonun açıklamasına göre, 2025-2026 sezonunda 1. Lig’den düşecek takım sayısı 5’ten 4’e düşürüldü. 2. Lig’den 1. Lig’e yükselecek takım sayısı ise 3’ten 4’e yükseltildi. Bu dört takımın ikisi doğrudan, diğer ikisi ise play-off müsabakaları sonucunda belirlenecek.

Yeni düzenlemeyle gelecek sezon Trendyol 1. Lig 20, Nesine 2. Lig ise 36 takımla oynanacak. Kararın alınmasında Trendyol 1. Lig ve Nesine 2. Lig kulüplerinin görüşleri de dikkate alındı. Türkiye Futbol Federasyonu, yapılan değişikliğin Türk futboluna ve kulüplere katkı sağlayacağını belirterek hayırlı olmasını diledi.
Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kurulu, 1. Lig ve 2. Lig kulüplerimizin görüşleri neticesinde bu sezon Trendyol 1. Lig'den düşen ve Nesine 2. Lig'den çıkan takım sayılarında değişikliğe gidilmesine karar vermiştir.
— TFF (@TFF_Org) September 1, 2025
Bu doğrultuda; 2025-2026 sezonunda 20 takımla oynanan… pic.twitter.com/HMlpEZ4Z5s