Maden işçileri Ankara’ya yürürken Bakan Işıkhan’dan dikkat çeken görüşme

Maaş ve tazminatlarını aylardır alamadıklarını belirten maden işçileri yeniden Ankara yollarına düşerken, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan'ın İsviçre'nin Cenevre kentinde işçi, işveren ve memur temsilcileriyle gerçekleştirdiği görüşmeler dikkat çekti.

Maden işçileri Ankara’ya yürürken Bakan Işıkhan’dan dikkat çeken görüşme

Yıldızlar SSS Holding'e bağlı Doruk Madencilik'te çalışan işçiler, ödenmeyen maaş ve tazminatları nedeniyle aylardır sürdürdükleri hak mücadelesini yeniden Ankara'ya taşıdı. Bağımsız Maden-İş Sendikası'nın açıklamasına göre, nisan ayında sona eren eylemlerin ardından işçilere tüm alacaklarının 15 Mayıs'a kadar ödeneceği taahhüt edilmişti. Ancak sendika, verilen sözlerin yerine getirilmediğini ve işçilerin mağduriyetinin devam ettiğini savunuyor.

ESKİŞEHİR'DEN ANKARA'YA UZANAN MÜCADELE

Doruk Madencilik işçilerinin mücadelesi nisan ayında Türkiye gündemine oturmuştu. Alacaklarını tahsil edebilmek için Eskişehir'den Ankara'ya yürüyüş başlatan işçiler, günler süren yolculuğun ardından başkente ulaşarak seslerini duyurmaya çalışmıştı.

19 Nisan gecesi Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'na yürümek isteyen işçilere polis müdahale etmiş, Bağımsız Maden-İş Sendikası Genel Başkanı Gökay Çakır, sendika uzmanı Başaran Aksu ve bazı işçiler gözaltına alınmıştı. Serbest bırakılmalarının ardından işçiler bakanlık önünde açlık grevine başlamıştı.

28 Nisan'da taraflar arasında sağlanan anlaşmayla eylemler sonlandırılmış, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının sürecin garantörü olduğu açıklanmıştı. Ancak işçiler, aradan geçen süreye rağmen ödemelerin tamamlanmadığını belirterek yeniden Ankara'ya yürüyüş kararı aldı.

İŞÇİLERİN TALEPLERİ NELER?

Bağımsız Maden-İş Sendikası, işçilerin kesinleşmiş kıdem ve ihbar tazminatlarının eksiksiz ödenmesini, ücretsiz izne çıkarıldıkları döneme ilişkin ücret ve sigorta primlerinin yatırılmasını, geçmişe dönük tüm hak edilmiş alacakların da gecikmeksizin karşılanmasını talep ediyor.

Sendikaya göre işçilerin temel beklentisi, daha önce devlet kurumlarının garantörlüğünde verilen sözlerin yerine getirilmesi ve aylardır devam eden mağduriyetin sona erdirilmesi.

ŞİRKET: TÜM MAAŞ ALACAKLARI ÖDENDİ

Yürüyüşün yeniden başlaması üzerine Doruk Madencilik'ten yazılı bir açıklama geldi. Şirket, çalışanların maaş ve ücret kaynaklı alacaklarının tamamının ödendiğini savundu. Açıklamada, 24 Nisan, 28 Nisan ve 7 Mayıs tarihlerinde toplam 164 milyon 852 bin liralık maaş ödemesi ile 13 milyon 559 bin liralık tazminat ödemesi yapıldığı belirtilerek, çalışanların maaş ve ücret kaynaklı herhangi bir alacağının bulunmadığı ifade edildi.

Şirket ayrıca, 15 Mayıs 2026 tarihinde kendi talepleri doğrultusunda işten ayrılan çalışanların kıdem tazminatı ve diğer yasal haklarına ilişkin süreçlerin devam ettiğini kaydetti.

SENDİKADAN SERT YANIT

Şirketin açıklamasına yanıt veren Sendika Uzmanı Başaran Aksu ise ödemelerin eksiksiz yapıldığı yönündeki iddiaları reddetti. Aksu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Tüm hakları ödediyseniz dün gece 19 milyon liralık yıllık izin ödemesini hayır olsun diye mi işçilere yatırdınız? Hâlâ eksik maaş ödemeleri olan çok sayıda işçi var. Sabah akşam yalan söyleyerek bir yere kaçamazsınız. Yarın binler kapınızda olacak" ifadelerini kullandı.

"CANIMIZDAN DA HAKKIMIZDAN DA TAVİZ VERMEYECEĞİZ"

Ankara yürüyüşünü sürdüren işçiler ise kararlılık mesajı verdi. İşçilerin açıklamasında: "Anayolda yürürken ölseniz ne olacak diyor jandarma. Sesimizin duyulması için belki de ölmemiz gerekiyor. Biz yerin altında her gün ölüyoruz zaten. Bu yola 'Ölmek var, dönmek yok' diyerek çıktık. Canımızdan da hakkımızdan da taviz vermeyeceğiz" denildi.

İŞÇİLER YÜRÜRKEN BAKAN CENEVRE'DE TEMSİL GÖRÜŞMESİNDE

Türkiye'de yüzlerce maden işçisi maaş ve tazminatlarını alabilmek için yeniden Ankara'ya yürürken, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan'ın Cenevre'de işçi, işveren ve memur temsilcileriyle bir araya gelmesi kamuoyunda tepki çekti.

Bir yanda aylardır ücretlerini alamadıklarını belirten, haklarını talep etmek için kilometrelerce yol yürüyen ve açlık grevine kadar giden maden işçileri bulunurken; diğer yanda çalışma hayatından sorumlu bakanın uluslararası platformlarda temaslarını sürdürmesi eleştirilere neden oldu.

İşçiler ve sendika temsilcileri, hükümetin daha önce verdiği güvencelerin hayata geçirilmesini ve sorunun kalıcı biçimde çözülmesini isterken, gözler Ankara'ya ulaşması beklenen yürüyüşün ardından yapılacak görüşmelere çevrildi.