Mamak Boğaziçi Mahallesi'nde bitmeyen mağduriyet! Ev beklerken mezarlık sahibi oldular

Mamak Bağaziçi Mahallesi Muhtarı Sami Sipahi, kentsel dönüşüm sürecinde mahalle sakinlerinin yıllardır mağdur edildiğini söyleyerek, "Arazi sahiplerinin yüzde 80’i rahmetli oldu, ortada hâlâ ev yok” dedi.

Mamak Boğaziçi Mahallesi'nde bitmeyen mağduriyet! Ev beklerken mezarlık sahibi oldular

Mamak Boğaziçi Mahallesi’nde ilk dönemini yaşayan Muhtar Sami Sipahi, mahallenin karşı karşıya olduğu sorunları ve özellikle kentsel dönüşüm ile ilgili yaşanan sıkıntıları Yeni Ankara’ya anlattı.

“11 MAHALLE KENTSEL DÖNÜŞÜM BEKLİYOR”

Kentsel dönüşümün 2006 yılında eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek zamanında başladığını hatırlatan Sipahi, “Mahallemizde o dönemde 13 alan bu kapsama alındı, 1 ila 2 mahalle yapıldı geriye kalan 11 mahalle hala beklemede duruyor. Melih Gökçek bu işe başladığında muhalif siyasi partiler olan CHP ve MHP itiraz etti. CHP baştayken bu kez şu an muhalif olan AK Parti ve MHP itiraz ediyor. Ancak kimse burada bir anlaşma olduğunu ve bu kadar insanın mağdur edildiğini söylemiyor. Aslında amaç yaşanabilir bir alan oluşturmaktı ama mağduriyet yaşandı. Bu arazilerin sahiplerinin yüzde 80’i rahmetli oldu. Benim babamın malıydı; babam 14 yıl önce vefat etti, biz hâlâ evimizi alamadık. Biz de kentsel dönüşüm mağduruyuz. ‘Daha iyisini yapacağız’ dediler ama hâlâ alamadık. Mansur Yavaş döneminde de çözülmedi ve mağduriyet sürüyor. İnşallah başkanımız çözüme kavuşturmak için çaba sarf ediyor” ifadelerine yer verdi.

“SOSYAL DONATILARIMIZ EKSİK”

Sipahi, mahallede gençlik ve spor merkezi bulunmadığını, çocukların kültürel faaliyetler için alan eksikliği yaşadığını söyleyerek, sözlerini şu şekilde devam ettirdi:

“Parklar ve sosyal donatı alanlarıyla mahallemizi daha yaşanabilir hâle getirebiliriz. Muhtarların yetkileri artırılırsa, mahalleye çok daha farklı hizmetler sunabiliriz. Örneğin; Şelale Parkı 2004’te yapıldı. 2020’de çıkan yasa ile 20 bin metrekareden büyük parklar büyükşehir belediyesine ait oldu; ilçe belediyeleri yalnızca daha küçük parklarla ilgilenebiliyor. Bu nedenle yetki sınırları, parkların yönetiminde bazı sıkıntılar yaratıyor. Bizim parkımız 20 dönümden büyük olmasına rağmen büyükşehir belediyesi yeterince sahip çıkmadı. Parkın güvenliği yok; oyuncaklar kırılmış, lambalar çalınmış ve akşamları bazı kişiler burada ateş yakıyor. Aslında burası çocukların oyun oynayacağı, hanımların kahvaltı yapacağı, yaşlıların nefes alacağı bir yer olmalıydı. Fakat ihtiyaçlar farklı şekilde kullanılıyor.”

“BORÇ YÜKÜ HİZMETİ KISITLIYOR”

Göreve başladığı ilk iki yıl içinde mahallede manevi olarak aktif bir çalışma yürüttüklerini belirten Sipahi, sosyal yardım konusunda belediye ve yerel yönetimlerden yeterli destek alınamadığını ifade ederek, “Belediyeler ve yerel yönetimler, Sayın Cumhurbaşkanımızın açıkladığı üç yıllık tedbir kararı nedeniyle harcama yapamıyor. Şu anda borçlarını ödemeye çalışıyorlar, SSK borçları ve benzeri yükümlülükler ciddi sıkıntı yaratıyordu. Biz de bu süreçte toparlamaya çalışıyoruz. Mahalle sakinlerimiz ellerinden geleni yapıyor, ancak imkanlar oldukça sınırlı.” diye aktardı.

Sipahi, 6 bin 200 kişilik bir mahallede sosyal yardım anlamında büyük bir çaba sarf ettiklerini söyleyerek, “Mahallemiz geniş bir alanı kaplıyor ve yaklaşık 11 mahalleye hizmet veriyoruz. Gelir durumu iyi olmayan yaklaşık 400 aile tespit ettik. Durum kademe kademe değişiyor, hem kalıcı hem de geçici zor durumda olan aileler var. Bu aileler için birçok çalışma yaptık, Ankara Abisi’nden de ciddi destek gördük. Mamak Belediyesinin ‘Mamak Kart’ uygulaması hayata geçti ama henüz tam anlamıyla oturmadı.” dedi.

“20 METRELİK YOL YETMİYOR”

Mahalle yollarının yetersizliğine de değinen Sipahi, şunları söyledi:

“Yolumuz 20 metre genişliğinde, 2002 yılında yaklaşık yüz ev vardı; şimdi üst kısmında 80–85 bina var. Yol, günlük yaşamın en çok kullanılan alanlarından biri ve Samsun sınırına ulaşım açısından kritik öneme sahip. Açılması gerekiyor ama bazı imar sorunları ve vatandaş arazileri süreci yavaşlatıyor. Tek yönlü yol önerdik; böylece cadde daha rahat kullanılabilir ve trafik kolaylaşır.”

“YENİLİKLERE VE HİZMETE AÇIZ”

Sipahi, mahalledeki diğer sorunlara da işaret ederek, “Mahalle yaklaşık 6 bin 200 nüfuslu. Yıllardır çözüm arıyoruz, fakat Mamak’ta bir ego savaşı var. Büyükşehir Belediyesi bir şey yapmak istiyor, ilçe belediyesi onaylamıyor gibi durumlar yaşanıyor. Park, çöplük ve diğer sorunlar da mevcut; mahalle halkı hizmet almakta zorlanıyor. Biz yeniliklere ve hizmete açız hâlâ yeterince destek alamıyoruz.” dedi.

“SÖZ VAR, SÜREÇ YAVAŞ”

Mahalledeki sağlık ocağına yeni bir doktor ve okul kazandırmak için çalıştıklarını belirten Sipahi, “Şu an üç doktorumuz var. Dördüncüsü için Sağlık Bakanlığı ile görüştük; AK Parti Ankara Milletvekili Asuman Erdoğan Hanım dördüncü doktorun atanacağı sözünü verdi. Süreç yaklaşık 5–6 ay sürebiliyor. Mahallemde Emine Taşkent İlkokulu ve Şehit Polis Fehmi Şahin Özel Eğitim adına kayıtlı bir okul olmak üzere toplam iki okul bulunuyor. Kentsel dönüşüm alanı içerisinde 10 bin metrekare büyüklüğünde bir arsamız var. Belediye Başkanımız Veli Gündüz Şahin buranın Mamak Belediyesine ait olduğunu ve okul yeri olarak kullanılabileceğini taahhüt etti. Öte yandan geçtiğimiz günlerde gelen AK Parti Ankara Milletvekili Jülide Sarıeroğlu’na da ilettik. Bakan onayı geldiğinde ise çalışmalar başlayabilecek. Ancak bürokratik süreçler nedeniyle işler yavaş ilerliyor, dilekçelerimizi yazacağız, cevap bekleyeceğiz.” diyerek sözlerini noktaladı.