İki belediyeden Eko Çiftlik’te “Sıfır Atık” buluşması: Ortak akıl masaya yatırıldı
Ankara’da çevre ve sürdürülebilirlik odağında önemli bir buluşma gerçekleştirildi. Sincan Belediyesi’nin ev sahipliğinde Sincan Eko Çiftlik’te düzenlenen çalışma toplantısına Mamak Belediyesi de katıldı.
Toplantıda, sürdürülebilirlik, çevre farkındalığı ve kültürel yaygınlaştırma alanlarında yürütülen çalışmaların geliştirilmesi masaya yatırıldı.
PAYDAŞLAR AYNI MASADA

Toplantıda Mamak Belediyesini Kırsal Hizmetler Müdürü Murat Erten temsil ederken; İl Tarım Müdürlüğü, Ankara Valiliği Sosyal Hizmetler birimleri, sivil toplum kuruluşları, kooperatifler ve ilgili kurumların temsilcileri de hazır bulundu. Katılımcılar, çevre politikalarında ortak akıl ve iş birliğinin önemine dikkat çekti.
“YAŞANABİLİR DÜNYA” VURGUSU

Toplantıda, temiz ve sağlıklı bir çevrenin yaşanabilir bir dünyanın temel şartı olduğu vurgulandı. Bu hedef doğrultusunda kamu kurumları, belediyeler ve işletmelerde; atıkların kâğıt, plastik, cam, metal ve organik olarak kaynağında ayrıştırılması, geçici depolama ve toplama sistemlerinin kurulması, süreçlerin izlenmesi ve sürekli iyileştirilmesi yönünde yürütülen uygulamalar ele alındı.
Ayrıca eğitim ve farkındalık çalışmalarıyla sıfır atık yaklaşımının yaygınlaştırılması gerektiği ifade edildi.
KURUMLAR ARASI İŞ BİRLİĞİ GÜÇLENECEK
Görüşmelerde özellikle; sıfır atık uygulamalarının güçlendirilmesi, ekolojik değerlendirme çalışmalarının artırılması, paydaşlar arasında koordinasyonun geliştirilmesi başlıkları öne çıktı. Vatandaşlarda çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü günlük yaşamın doğal bir parçası hâline getirmek için ortak projelerin sürdürüleceği belirtildi.
SIFIR ATIK NEDİR?
Sıfır Atık; atığın oluşmasını önlemeyi, oluşan atığı kaynağında ayrı toplamayı ve yeniden kullanım ile geri dönüşüm sayesinde atığı en aza indirmeyi amaçlayan bir çevre yönetimi yaklaşımı olarak tanımlanıyor.
Toplantının, Ankara genelinde çevre ve sürdürülebilirlik alanındaki iş birliklerine yeni bir ivme kazandırması bekleniyor.