Mert Başaran "asgari ücretle" çalışanları uyardı!

Ekonomist Mert Başaran, asgari ücretle çalışanları ve dar gelir grubunda olanları uyararak, "Adam 70 bin liraya 60 bin liraya telefon alıyor. Telefon almaya hakkın yok kardeşim, Türkiye'de bizim yok, benim de yok." dedi.

Mert Başaran "asgari ücretle" çalışanları uyardı!

Türkiye'de ekonomik kriz derinleşirken, bu durumdan en çok emekliler ve asgari ücretle çalışanlar etkileniyor. Türkiye, Avrupa genelinde asgari ücretle çalışma oranında ilk sırada yer alıyor. Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonunun (DİSK) 2022 yılında yapmış olduğu araştırmaya göre, Türkiye’de çalışanların yüzde 37,5’i asgari ücret ya da daha düşük gelir elde ettiği saptandı. Bu oran, Avrupa Birliği (AB) ortalamasının üç katından fazla olduğu tespit edildi.

"TELEFON ALMAYA HAKKIN YOK KARDEŞİM"

Ekonomist Mert Başaran ise özellikle asgari ücretle çalışanları ve dar gelir grubunda olanları uyardı. Ünlü yatırım uzmanı Başaran, son model telefon alanlara sitem ederek, "Adam 70 bin liraya 60 bin liraya telefon alıyor. Telefon almaya hakkın yok kardeşim, Türkiye'de bizim yok, benim de yok." dedi.

Yatırım tavsiyesi veren Başaran, "Gidip en kötü şehirde 10 dönüm tarım toprağı al hiç olmazsa dolar bazında 4-5 kat getirin olur. Hadi hiçbir şeyin olmasın aynı kalsın ama bu telefon sıfır olacak." diye konuştu.

Mert Başaran, herkesin parasının kıymetini bilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

ekonomi