Madencilerin yürüyüşünde ortalık karıştı! Özşen Madencilerine müdahale
Özşen Madencilik işçileri, ödenmeyen maaş ve tazminat hakları için Ankara'ya yürürken polis engeline takıldı. Sahada gerilim neden tırmandı?
Edirne'nin Uzunköprü ilçesinde gasp edilen hakları için eylem başlatan Özşen Madencilik işçileri, seslerini duyurmak amacıyla Ankara'ya doğru yola çıkarken polis barikatıyla durduruldu. Uzun süredir maaş ve tazminatlarını alamayan Özşen Madencilik işçileri, krizin çözülmemesi üzerine aileleriyle birlikte eyleme geçmişti. Bölgede tansiyonun yükselmesiyle birlikte güvenlik güçlerinin müdahalesi gecikmedi.

ÖZŞEN MADENCİLİK İŞÇİLERİ NEDEN SOKAKTA?
Kiremitçiler Grup bünyesinde faaliyet gösteren işletmede çalışan madenciler, uzun süredir mali krizlerle mücadele ediyor. Bağımsız Maden-İş Sendikası verilerine göre, maden emekçilerinin üç aydır birikmiş maaşları ile bir yıldır biriken fazla mesai ücretleri ödenmiyor. Emekliliğe hak kazanmış personelin kıdem ve ihbar tazminatlarının da verilmediği öne sürülüyor.
Tekrar barikat, tekrar müdahale!
— Bağımsız Maden İş (@bagimsizmadenis) June 3, 2026
Şirketi korumak için önümüze yine yüzlerce polis yığdılar. İsterseniz etten duvarlar örün, geleceğiz. Gasp edilen haklarımızı almadan dönmeyeceğiz.
Her barikat aşılacak, biz yürüyeceğiz! #KiremitçiyeHuzurYok pic.twitter.com/J8LetsgdZi
ANKARA YÜRÜYÜŞÜNDE POLİS BARİKATI
Mali haklarının teslim edilmemesi üzerine eyleme geçen işçiler, çözüm bulamayınca rotayı önce Tekirdağ'a, ardından başkente çevirme kararı aldı. Ancak kent meydanında toplanan grubun önüne geniş güvenlik önlemleri alınarak polis barikatı kuruldu. Karşılıklı bekleyiş sırasında arbede yaşandı ve emniyet güçleri eylemcilere müdahale etti.
ÖZŞEN MADENCİLİK İŞÇİLERİ TAZMİNATSIZ KOVULDU
Sahada fiziki engellemeler sürerken, şirket yönetiminin idari yaptırımları da devreye girdi. İşten kaçınma hakkını kullanan 21 maden işçisinin tazminatsız olarak işten çıkarıldığı kaydedildi. Sendika yetkilileri, eyleme destek vermeye devam eden diğer personelin de şirket tarafından gönderilen toplu mesajlarla işten atılmakla tehdit edildiğini aktardı.

DORUK MADENCİLİK KRİZİNDE BENZER TABLO
Uzunköprü'deki gerilimin bir benzeri Doruk Madencilik sahasında da yaşanmaya devam ediyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından bölgeye 36 milyon TL ödenek sağlandığı açıklanmasına rağmen, 125 madencinin işe başlatılmadığı ve haklarının teslim edilmediği ifade ediliyor. Seslerini duyurmak için 1 Haziran'da Ankara'ya gitmek isteyen bu grubun otobüslerinin de emniyet güçlerince engellenerek fiili abluka uygulandığı tespit edildi.
Maden işçileri Ankara’ya yürürken Bakan Işıkhan’dan dikkat çeken görüşmeSiyaset