Ehliyete Yaş Sınırı Mı Getirildi? 65 Yaş Üstü Sürücüler İçin Yeni Şart!
İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü siber trafik ekiplerinin üzerinde titizlikle çalıştığı yeni yasa taslağına göre, ehliyet kullanma yaşına sınır getirildi.
Trafik güvenliğini en üst seviyeye çıkarmak ve kazaların önüne geçmek amacıyla sürücü belgesi (ehliyet) yasalarında sarsıcı ve devrim niteliğinde bir düzenleme kapıda!
Ehliyet yenileme sisteminde özellikle ileri yaş sürücülere yönelik yeni bir düzenleme hazırlanıyor.
Yapılması planlanan değişiklikle birlikte, 65 yaş üstü sürücüler belirli aralıklarla sağlık kontrolünden geçerek ehliyetlerini yenilemek zorunda kalacak.
Gazete Pencere'nin yeni düzenlemeyi aktardığı haberine göre, 65 yaşını geçen sürücüler her 3 yılda bir sağlık raporu alarak ehliyetlerini yenileyecek.
80 yaş üstü sürücüler için ise bu süre 2 yıla düşürülecek. Düzenlemenin, sürücülerin sağlık durumlarının düzenli olarak takip edilmesi ve trafik güvenliğinin artırılması amacıyla hazırlandığı belirtiliyor.
Yeni düzenleme kapsamında ticari araç sürücülerinin mesleki yeterlilik belgelerini bulundurma zorunluluğu da devam edecek.
Düzenlemeyle birlikte hem yolcu güvenliğinin hem de trafikte genel güvenliğin artırılmasının hedeflendiği ifade ediliyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından düzenlemeye ilişkin ayrıntıların önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşılması bekleniyor. kaynak...t24.com.tr