e-Devlet vatandaştan geçer not aldı: 2024'te memnun kaldılar!
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından gerçekleştirilen 2024 Yılı e-Devlet Kapısı Memnuniyet Anketi, kullanıcıların platformdan duyduğu memnuniyetin yüzde 95,81’e yükseldiğini ortaya koydu.

Yaklaşık 1 milyon kişinin katılımıyla yapılan anket, 2020 yılından bu yana en yüksek memnuniyet oranının yakalandığını gösterdi. Bir önceki yıl bu oran yüzde 94,8 olarak ölçülmüştü.
KULLANICILAR HANGİ KONULARA YOĞUNLAŞIYOR?
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi, e-Devlet Kapısı’na yönelik değerlendirmeleri düzenli olarak takip ederek, kullanıcı taleplerine göre geliştirmeler yapıyor. Anket sonuçlarına göre, yapay zeka destekli hizmetler, elektronik tebligat, iki aşamalı doğrulama, sosyal güvenlik işlemleri, engelli bireylere yönelik hizmetler ve belediye işlemleri gibi alanlara yönelik yoğun geri bildirimler alındı.
E-DEVLET KAPISI REKOR KULLANIM SAYISINA ULAŞTI
2008 yılında hizmete giren e-Devlet Kapısı, günümüzde 1086 kuruma ait 8361 dijital hizmetle kullanıcılarına kolaylık sağlıyor. Türkiye’nin dijital dönüşümünün önemli bir parçası olan platform, 67 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış durumda. e-Devlet’e giriş sayısı ise 21,8 milyarı aşarak rekor seviyeye ulaştı.
MOBİL KULLANIM ARTIYOR
Verilere göre, e-Devlet’e yapılan girişlerin 12,8 milyarı internet üzerinden gerçekleşirken, 9 milyarı aşkın giriş ise mobil platformlar üzerinden yapıldı. Kullanıcı profiline bakıldığında, 32,4 milyon kadın ve 34,7 milyon erkek olmak üzere toplamda 67 milyon 124 bin 237 kişi e-Devlet’i aktif olarak kullanıyor.
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi yetkilileri, platformun daha da geliştirilerek kullanıcı dostu hale getirileceğini belirterek, yeni nesil dijital hizmetlerle vatandaşlara daha etkin çözümler sunmaya devam edeceklerini vurguladı.