Doruk Madencilik'te alacak krizi: Şirket "ödendi" dedi, sendika "manipülasyon" diye yanıtladı

Doruk Madencilik tüm maaş alacaklarının ödendiğini açıkladı, Bağımsız Maden-İş ise işçilerin haklarının eksik kaldığını savunarak şirketi kamuoyunu yanıltmakla suçladı.

Doruk Madencilik'te alacak krizi: Şirket "ödendi" dedi, sendika "manipülasyon" diye yanıtladı

Doruk Madencilik işçilerinin aylardır süren alacak mücadelesi, işveren ile sendikanın karşılıklı kamuoyu açıklamalarıyla yeniden gündeme geldi. Tarafların sosyal medya üzerinden yürüttüğü tartışma, ödemelerin tamamlanıp tamamlanmadığı noktasında düğümlendi.

ŞİRKET: "MAAŞ KAYNAKLI ALACAK KALMADI"

Doruk Madencilik, 1 Haziran 2026 tarihli kamuoyu duyurusunda, çalışanların maaş ve ücret kaynaklı alacaklarına ilişkin sürecin devletin ilgili kurumlarıyla koordineli yürütüldüğünü ve verilen taahhütlerin yerine getirildiğini açıkladı. Şirket, 24 Nisan, 28 Nisan ve 7 Mayıs tarihlerinde toplam 164 milyon 852 bin lira maaş ve 13 milyon 559 bin lira tazminat ödemesi gerçekleştirildiğini öne sürdü.

Açıklamada, bugün itibarıyla çalışanların maaş ve ücret kaynaklı herhangi bir alacağının bulunmadığı, kamuoyuna yansıyan bazı ifadelerin mevcut durumu yansıtmadığı savunuldu. Şirket ayrıca devam eden sürecin maaş ödemelerine değil, 15 Mayıs 2026'da kendi talepleriyle işten ayrılan çalışanların kıdem tazminatı ve diğer yasal haklarına ilişkin olduğunu, bu alacakların da süreç sonunda ödeneceğini belirtti.

SENDİKA: "GERÇEKLER ORTADA, ÖDEMELER EKSİK"

Bağımsız Maden-İş Sendikası ise şirketin açıklamasına sert tepki gösterdi. Sendika, 28 Nisan 2026'da İçişleri, Enerji ve Çalışma Bakanlıklarının da katıldığı toplantıda işçilerin tüm taleplerinin kabul edildiğini ve bir anlaşma sağlandığını hatırlattı.

Anlaşma kapsamında; yasa dışı zorunlu ücretsiz izinde geçen sürelere ilişkin ücret ve sigorta primleri, faizleriyle birlikte ödenmeyen kıdem tazminatları, ihbar tazminatları, toplu iş sözleşmesi (TİS) farkları, yıllık izin ücretleri, sendikal nedenle işten çıkarılan 7 işçinin tazminatları ve eksik ya da hiç ödenmemiş ücretlerin tamamının 15 Mayıs 2026'ya kadar ödenmesinin kararlaştırıldığını aktardı.

Sendika, gelinen aşamada yalnızca ücret alacaklarının ve TİS farklarının bir bölümünün yatırıldığını, açıklamaların işçilerin alacağı kalmadığı algısını oluşturmaya yönelik olduğunu ileri sürdü. Bağımsız Maden-İş, şirketi "manipülatif açıklamaları sonlandırmaya" ve işçilerin tüm haklarını eksiksiz ödemeye çağırdı.

BEYPAZARI'NDA DURDURULAN İŞÇİLER

Sürecin arka planında, işçilerin Eskişehir'den Ankara'ya yürüyerek başlattığı direniş yer alıyor. Sık sık ücretsiz izne çıkarılma, ödenmeyen maaş ve fazla mesai ücretleri gibi gerekçelerle eyleme geçen işçiler, 28 Nisan'daki uzlaşmanın ardından eylemlerini sonlandırmıştı. Ödeme süresi daha sonra 22 Mayıs'a kadar esnetilmişti.

Taahhütlerin yerine getirilmediğini savunan işçiler, geçtiğimiz günlerde yeniden Ankara'ya yürümek isterken Beypazarı'nda durduruldu. Sendika Genel Başkanı Gökay Çakır, ücretler işçilerin hesaplarına yatırılana kadar mücadelenin süreceğini açıkladı.

Madenci İşçi