Bolat’tan fırsatçılara sert mesaj: Tüketiciyi aldatanın peşini bırakmıyoruz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Dünya Tüketici Hakları Günü’nde yaptığı açıklamada fırsatçılık, stokçuluk, fahiş fiyat ve haksız ticari uygulamalara karşı tavizsiz mücadele yürüttüklerini belirterek, yalnızca bu yılın ilk iki ayında 631 milyon lira idari para cezası uygulandığını duyurdu.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, tüketiciyi mağdur eden her türlü uygulamaya karşı denetim ve yaptırımların kararlılıkla sürdürüldüğünü bildirdi. Bolat, şubat sonu itibarıyla tüketici hakem heyetlerince 2,8 milyar lira tutarındaki 151 bin 292 uyuşmazlığın karara bağlandığını açıkladı.
“FIRSATÇILIK VE FAHİŞ FİYATA KARŞI TAVİZ YOK”
Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bolat, Bakanlık olarak 86 milyon vatandaşın haklarını korumak ve adil, şeffaf, sürdürülebilir bir piyasa düzenini güçlendirmek için ülke genelinde çalışmaların sürdüğünü belirtti.
Piyasa dengesini bozan girişimlere karşı tavizsiz bir tutum sergilendiğini vurgulayan Bolat, fırsatçılık, stokçuluk, fahiş fiyat artışları, haksız ticari uygulamalar ve tüketiciyi yanıltan davranışlara karşı kanuni ve idari yaptırımların kesintisiz uygulandığını ifade etti.
2025’TE 577 BİN FİRMADA DENETİM YAPILDI
Tüketicinin korunmasına yönelik çalışmaların İç Ticaret Genel Müdürlüğü, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, 81 ildeki ticaret müdürlükleri ve Rekabet Kurumu koordinasyonunda yürütüldüğünü aktaran Bolat, geçen yılın denetim bilançosunu da paylaştı.

Bolat’ın verdiği bilgilere göre, 1 Ocak-31 Aralık 2025 döneminde 577 bin 771 firmada denetim gerçekleştirildi. Bu süreçte 41,3 milyon ürün incelenirken, fahiş fiyat, haksız ticaret ve mevzuata aykırı uygulamalar nedeniyle 2 milyar 658 milyon lira idari para cezası uygulandı. Rekabet Kurumu tarafından yürütülen soruşturmalar sonucunda ise 227 firmaya toplam 13,2 milyar lira ceza verildi.
HAKEM HEYETLERİNE 163 BİN BAŞVURU YAPILDI
Bolat, tüketici hakem heyetlerine 2025 yılında 907 bin 515 başvuru yapıldığını, 12,4 milyar lira tutarındaki 849 bin 143 uyuşmazlığın karara bağlandığını belirtti.
Bu yılın ilk iki ayına ilişkin verileri de paylaşan Bolat, şubat sonu itibarıyla hakem heyetlerine 163 bin 66 başvuru ulaştığını, 2,8 milyar lira değerindeki 151 bin 292 uyuşmazlığın sonuçlandırıldığını kaydetti. Başvuruların yüzde 77’sinin e-Devlet üzerinden elektronik ortamda yapıldığı bildirildi.
ALO 175’E İKİ AYDA 70 BİNİ AŞKIN ÇAĞRI
Tüketicilerin yaşadığı sorunlara çözüm sunan Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nın da kesintisiz hizmet verdiğini belirten Bolat, bu hatta 2025 yılında 471 bin 393 çağrının yanıtlandığını açıkladı. Bu yıl şubat sonu itibarıyla ise 70 bin 931 çağrının karşılandığı bilgisini paylaştı.
2026’NIN İLK İKİ AYINDA 631 MİLYON LİRA CEZA
Denetimlerin 2026 yılında da aynı kararlılıkla sürdüğünü belirten Bolat, yılın ilk iki ayında yaklaşık 85 bin firmanın ve 9,3 milyon ürünün denetlendiğini ifade etti. Mevzuata aykırı uygulamalar nedeniyle bu dönemde toplam 631 milyon lira idari para cezası uygulandığını kaydeden Bolat, özellikle ramazan ayı ile şubat ve mart aylarında denetimlerin ülke genelinde yoğun biçimde devam ettiğini bildirdi.
“7 GÜN 24 SAAT ÇALIŞMAYI SÜRDÜRECEĞİZ”
Tüketici haklarını güçlendirmek amacıyla mevzuatın sürekli geliştirildiğini ifade eden Bolat, ayıplı mal ve hizmetlere karşı koruma, güvenli ve standartlara uygun ürün arzı, mesafeli satışlarda cayma hakkının etkin kullanımı ve tüketicinin doğru bilgiye erişimi gibi alanlarda çalışmaların sürdüğünü belirtti.
Bolat, 81 ilde faaliyet gösteren tüketici hakem heyetleri, Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, CİMER başvuruları ve dijital başvuru mekanizmaları aracılığıyla vatandaşların Bakanlığa kolaylıkla ulaşabildiğini söyledi. Ticaret Bakanlığı olarak tüketiciden yana duruşlarını sürdüreceklerini vurgulayan Bolat, vatandaşların haklarını korumak için 7 gün 24 saat esasına göre çalışmaya devam edeceklerini kaydetti.