Bakan Uraloğlu'ndan "Orta Koridor" açıklaması: Stratejik öneme sahip
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı'nda 9 Türk sahipli gemiden 7'sinin çıkma talebi var, onları takip ediyoruz. Orta Doğu ya da Körfez'de kalan uçağımız yok." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Anadolu Ajansı Editör Masası'nda yaptığı değerlendirmelerde Orta Koridorun geleceğine ilişkin önemli mesajlar verdi. Türkiye'nin Gürcistan ve Azerbaycan ile geliştirdiği ulaştırma işbirliğinin, Asya ile Avrupa arasındaki ticaret ve lojistik ağları açısından stratejik değer taşıdığını söyledi.

Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin içinde bulunduğu Orta Koridor güzergâhının küresel ticaret açısından giderek daha fazla önem kazandığını ifade etti. Bakan Uraloğlu, Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan'ın ortak ulaştırma vizyonunun bölgesel entegrasyona katkı sunduğunu belirtti.
TÜRKİYE-GÜRCİSTAN-AZERBAYCAN İŞ BİRLİĞİ ÖNE ÇIKTI
Bakan Uraloğlu, üç ülke arasında geliştirilen ulaşım projeleri, yük ve yolcu taşımacılığında yeni fırsatlar oluşturuyor. Bu işbirliğinin, bölgenin lojistik kapasitesini artırırken uluslararası ticaret hatlarının çeşitlenmesine de katkı sağlaması hedefleniyor.

ASYA VE AVRUPA ARASINDAKİ BAĞLANTIDA KRİTİK ROL
Bakan Uraloğlu, Asya ile Avrupa arasındaki bağlantısallığın geleceği açısından söz konusu ortak vizyonun stratejik öneme sahip olduğunu söyledi. Uraloğlu, ulaştırma koridorlarının güçlendirilmesinin, küresel tedarik zincirlerinin daha güvenli ve kesintisiz işlemesine destek vereceğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, "Ankara-İstanbul güzergahındaki süper hızlı demir yolu projesine paralel Akyazı'dan Ankara'ya 276 kilometrelik otoyol çalışmalarına başladık." dedi.